طرز تهیه پودر پاپریکا و سس پاپریکا

طرز تهیه پودر پاپریکا خیلی آسان است فقط باید مدل های خشک کردن فلفل را بدانید تا بتوانید آن را خشک کنید و در غذا و سس پاپریکا خود استفاده کنید.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

پودر پاپریکا جزو آن دسته از ادویه‌هایی است که با استفاده از آن، غذای شما بسیار خوش طعم و خوش عطر خواهد شد. حتی اگر دقت کرده باشید، در بیشتر فیلم‌های آموزش آشپزی هم از این ادویه استفاده می‌شود. طرز تهیه پودر پاپریکا کار سختی نیست! شما می‌توانید در منزل خود و با چند عدد فلفل دلمه‌ای رنگ قرمز، پودر پاپریکای خانگی، مخصوص خودتان را تهیه کنید. روش‌های مختلفی، برای

 وجود دارد، شما می‌توانید بنا به سلیقه و امکانات خود، یکی از روش‌ها را انتخاب کنید و یک پودر پاپریکای خانگی پرخاصیت تهیه کنید. اگر می‌خواهید با روش‌های تهیه پودر پاپریکا آشنا شوید، می‌توانید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و از آموزش‌های ارائه شده استفاده کنید. راستی طرز تهیه سس پاپریکا را هم برایتان می‌گوییم.

روش های تهیه پودر پاپریکا خانگی

برای این که، یک پودر پاپریکا خانگی، داشته باشید؛ به چند عدد فلفل دلمه‌ای قرمز یا فلفل قرمز تند نیاز دارید، که این مورد بستگی به ذائقه و سلیقه‌ی شما دارد. فلفل دلمه‌ای‌ها را، بعد از شستشو و خشک کردن (گرفتن آب اضافی)، در ابعاد مورد نظر خود برش بزنید، سپس قسمت داخلی فلفل‌ها را خالی کنید. فلفل‌هایی که برش زده‌اید را، روی یک ظرف بچینید و اجازه دهید تا حسابی خشک شوند.

برای خشک کردن فلفل‌ دلمه‌ای‌ها یا به عبارتی در طرز تهیه پودر پاپریکا، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله:

  • تهیه پودر پاپریکا در آفتاب
  •  تهیه پودر پاپریکا روی بخاری
  •  تهیه پودر پاپریکا در فر

بعد از اینکه فلفل دلمه‌ای‌ها را به یکی از روش‌های گفته شده، خشک کردید، فلفل‌های خشک و ترد را، به درون دستگاه آسیاب انتقال دهید و سپس آن‌ها را آسیاب و پودر کنید. در حین کار اضافه کردن کمی روغن (مایع یا زیتون) به پودر فلفل دلمه ای، باعث بهتر شدن رنگ و با کیفیت‎‌تر شدن، ادویه پاپریکای شما خواهد شد.

در پایان کار آسیاب کردن، یک ظرف مناسب که درب هم داشته باشد، انتخاب کنید و پودر پاپریکای آماده شده خود را، به آن انتقال دهید.

فلفل پاپریکا

بهتر است، پودر پاپریکایی که درست کردید را داخل یخچال بگذارید، اگر می‌خواهید مدت زمان زیادی، پودر پاپریکا را نگه دارید، بهتر است آن را داخل فریزر قرار دهید، تا ماندگاری آن افزایش یابد.

طرز تهیه پودر پاپریکا در آفتاب

در طرز تهیه پودر پاپریکا در آفتاب، طبق مراحلی که پیشتر اشاره کردیم، اقدام کنید و جلو بروید؛ یعنی بعد از شستن، گرفتن آب و خشک کردن فلفل‌ها، آن‌ها را در ابعادی طبق سلیقه خود برش بزنید. فلفل‌های خرد شده را، روی ظرفی بچینید و جلوی نور خورشید قرار دهید. بعد از آن فلفل‌ها را چک کنید و زمانی که به خشکی مد نظر شما رسیدند، (باید به حدی خشک شوند، که به راحتی شکسته شوند) آنها را جمع کرده و طبق دستوری که در قسمت، طرز تهیه پودر پاپریکا اشاره کردیم، داخل دستگاه خرد کن یا آسیاب، تبدیل به پودر پاپریکا کنید.

در مقاله “۹ خاصیت فلفل پاپریکا“ خواص این فلفل بی نظیر را برای سلامتی خود بخوانید. 

طرز تهیه پودر پاپریکا در فر

روش تهیه پودر پاپریکا در فر، به این صورت است که؛ بعد از خرد کردن فلفل دلمه‌ای‌های قرمز، آنها را روی یک قالب یا ظرف مخصوص فر یا روی سینی خود فر، که بهتر است روی آن، ورق آلومینیومی قرار دهید، بریزید، سپس دمای فر را روی کم‌ترین درجه آن ( به عنوان مثال درجه ۱۲۰) تنظیم کنید، فلفل‌ها را در حین خشک شدن چک کنید، هر زمان که به صورت کامل، خشک شده بودند و حالت تردی داشتند از فر خارج کنید. سپس درون دستگاه آسیاب، تبدیل به پودر کنید.

پودر پاپریکا

طرز تهیه پودر پاپریکا دودی

در روش تهیه پودر پاپریکا دودی از روشی شبیه به بخار پز کردن سبزیجات استفاده می‌شود؛ به این صورت که شما باید از چوب یا موادی که هنگام سوختن، دود تولید می‎کنند، مانند پوست درخت سیب، یا پوست خشکبارهایی مانند، پسته، بادام و… استفاده کنید.

مواد دود زا را درون یک ظرف مناسب قرار دهید و روی حرارت یا آتش قرار دهید. هنگامی که مواد شروع به سوختن و تولید دود کردند، پاپریکا را روی یک توری یا سبد فلزی و نسوز بریزید، سپس آن را روی مواد دودی قرار دهید. سعی کنید دود از ظرف شما خارج نشود، به همین منظور، در ظرف را به صورت کامل ببندید. توجه کنید، که حرارت هم ملایم باشد.

طرز تهیه پودر پاپریکا روی بخاری

در طرز تهیه پودر پاپریکا روی بخاری هم لازم نیست، کار خاصی انجام دهید، در واقع باید طبق مراحل قبلی پیش بروید؛ یعنی، بعد از اینکه فلفل‌ها را خرد کردید، یک فویل آلومینیومی را، به اندازه‌ی مشخصی باز کنید و روی بخاری قرار دهید. فلفل‌ها را روی آن بریزید و پخش کنید تا فلفل‌ها روی هم قرار نگیرند، شعله‌ی بخاری هم نباید زیاد باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر، می‌توانید فویل را در قسمت جلو و روبروی بخاری، روی زمین بگذارید و فلفل‌ها را روی آن بریزید، اجازه دهید تا فلفل‌ها، به آرامی در آنجا خشک شوند. بعد از خشک شدن کامل، فلفل‌ دلمه‌ای‌ها را آسیاب کنید.

تهیه پودر پاپریکا

طرز تهیه سس فلفل پاپریکا

برای طرز تهیه سس فلفل پاپریکا، مانند طرز تهیه پودر پاپریکا روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید علاوه بر پودر پاپریکا یک سس خوشمزه‌ی پاپریکایی هم درست کنید. یکی از روش‌های آسانی که برای تهیه سس فلفل پاپریکا وجود دارد، به این صورت است که:

شما ابتدا فلفل دلمه‌ای‌های خود را شسته و در اندازه‌ی بزرگ برش می‌زنید، (به عنوان مثال فلفل را به دو نیم تقسیم کنید). سپس فلفل‌ها را به کمی روغن زیتون آغشته می‌کنید و روی حرارت مستقیم قرار می‌دهید، وقتی که پوست فلفل تیره و سیاه شد، فلفل‌ها را به یک ظرف پلاستیکی در بسته یا یک کیسه فریزری انتقال دهید.

با این کار می‌توانید به راحتی پوست فلفل‌ها را جدا کنید. سپس فلفلی که پوست آن را گرفته‌اید، برش بزنید و با موادی مانند، پیاز، آبلیمو، روغن زیتون و سیر، داخل غذاساز بریزید و با هم ترکیب کنید، تا به یک حالت سس مانندی برسند.

همانطور که می‌دانید پاپریکا، ادویه‌ی بسیار پرطرفدار، خوشمزه، خوش رنگ و پر خاصیت است. استفاده از ادویه پاپریکا در غذاهای‌تان، باعث خوش عطر شدن و خوشمزه شدن آن می‌شود، همچنین کیفیت و خاصیت غذای شما را هم افزایش می‌دهد.

فلفل پاپریکا

در قسمت‌های قبلی این مقاله ما طرز تهیه پودر پاپریکا را به چند روش مختلف برای شما ارائه دادیم، در همین راستا و با توجه به نکات گفته شده، شما می‌توانید، در منزل خود با فلفل‌هایی که خودتان تهیه و خشک می‌کنید، یک پودر پاپریکای خوشمزه و خانگی درست کنید.

اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که به هر دلیلی، وقتی برای تهیه پودر پاپریکا در خانه ندارید، می‌توانید پودر پاپریکای آماده تهیه و در غذا و سالادهای خود استفاده کنید. بانک طعم امکانی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به راحتی از طریق لینک زیر خرید پودر پاپریکا را انجام دهید.

پودر پاپریکا در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

بسته به نوع پودر پاپریکا شما که دودی است یا شیرین یا تند کاربردها و موارد استفاده گوناگونی وجود دارد. به طور عمده پودر پاپریکا ملایم هیچ تغییر طعمی در غذای شما ایجاد نمی‌کند و بیشتر برای زیباسازی و رنگ‌دهی به غذا استفاده می‌شود. عمدا کاربرد آن در ماست و خیار است. اما پودر پاپریکا تند یا شیرین یک طعم دهنده به حساب می‌آید و نوعی از ادویه به حساب می‌آید که در میان اروپاییان طرفداران بسیار زیادی دارد. عمدتا در تهیه غذاهایی که از مرغ و گوشت در آن استفاده می‌شود کاربرد دارد. 

یکی از نکات بسیار مهمی که وجود دارد این است که حتما در اواخر مراحل پخت و پز اضافه کنید. زیرا حرارت زیاد تاثیر منفی بر روی مزه و رنگ پودر پاپریکا می‌گذارد. همچنین در تهیه انواع آش و سوپ و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

بریم برای خرید پودر پابریکا

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید