طرز تهیه هات چاکلت خانگی و نکات مهم آن

در این مقاله دستور طرز تهیه هات چاکلت خانگی با دو روش با شکر و بدون قند و شکر را توضیح دادیم که شما به طور کامل با آن آشنا شوید.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

هات چاکلت یا شکلات داغ یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که همه افراد از بچه‌ها تا بزرگتر‌ها آن را دوست دارند. هیچ روز زمستانی بدون نوشیدن یک فنجان هات چاکلت خوب نیست. در این مقاله طرز تهیه هات چاکلت با شکر و بدون شکر را آورده‌ایم تا در خانه خودتان یک هات چاکلت خوشمزه و غلیظ درست کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه هات چاکلت خوشمزه

مرحله‌ی ۱: بیشتر این مواد را می‌توان بدون دردسر خانه پیدا کرد.

  • شیر: یک لیوان
  • شکر: ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو: یک قاشق غذا خوری
  • عصاره وانیل خالص: یک قطره

مرحله‌ی ۲: شیر را درون قابلمه بریزید

مرحله‌ی ۳: پودر کاکائو را اضافه کنید

حدود یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به شیر درون قابلمه اضافه کنید. اگر دوست دارید هات چاکلت دارک‌تر و با طعم قوی‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار بیشتری کاکائو بریزید.

مرحله‌ی ۴: یک قطره عصاره وانیل اضافه کنید

عصاره وانیل خالص تهیه کنید و فقط یک قطره درون قابلمه بریزید.

مرحله‌ی ۵: شکر را اضافه کنید

حدود ۲ قاشق غذاخوری شکر را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید.

مرحله‌ی ۶: اجاق گاز را روشن کنید و هم بزنید

اجاق را روشن کنید و شروع به هم زدن کنید. باید از جوشیدن هات چاکلت جلوگیری کنید. برای اینکه کاکائو با شیر مخلوط شود، آن را با پشت قاشق به طرف قابلمه له کنید تا خوب درون شیر حل شود.

مرحله‌ی ۷: زمان ریختن و نوشیدن

وقتی به نظر شما به اندازه کافی داغ شد (معمولاً زمانی که شروع به بخار شدن کرد) آن را دوباره در لیوان بریزید. هر چیزی را که دوست دارید به آن اضافه کنید و هات چاکلت را تزیین کنید.

روش تهیه هات چاکلت

دستور تهیه هات چاکلت بدون شکر

هات چاکلت از آن نوشیدنی‌های محبوب و خوشمزه است. اما به دلیل داشتن قند و شکر معمولا برخی از افراد از خوردن آن اجتناب می‌کنند. اما شما می‌توانید با یک فنجان شکلات داغ بدون شکر خود را گرم کنید و بدون احساس گناه لذت ببرید! زمانی که در یک شب سرد چیزی شیرین و دنج می‌خواهید، دست به کار شوید و این هات چاکلت بدون شکر و رژیمی را تهیه کنید. این نوشیدنی عالی است. البته خبر خوب این است که دستور پخت هات چاکلت کم کربوهیدرات خانگی را برای افراد دارای رژیم کتو نیز در ادامه آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه شکلات داغ بدون شکر

برای تهیه این شکلات داغ کتو به چهار ماده نیاز دارید و این دستور العمل در ده دقیقه حاضر می‌شود.

مواد لازم برای شکلات داغ کتو

۱.پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری (باید از پودر کاکائو بدون شکر استفاده کنید.)
۲.شیر غیر لبنی: یک لیوان (شیر بادام و شیر سویا گزینه‌های خوبی برای تهیه شکلات داغ هستند.)
۳.استویا : کمی
۴.عصاره وانیل: یک قطره
پودر کاکائو و استویا را درون یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا گلوله گلوله نباشند. سپس شیر بادام یا شیر سویا را به پودر کاکائو اضافه کنید و بک قطره عصاره وانیل نیز به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. کمی که داغ شد و کاکائو به خوبی در شیر حل شد، می‌توانید آن را سرو کنید.

روش تهیه هات چاکلت

تهیه پودر شکلات داغ کتو یا کم کربوهیدرات

اگر می‌خواهید یک ترکیب هات چاکلت فوری بدون شکر داشته باشید، این ترکیب خوشمزه را آماده کنید. البته پودر هات چاکلت فوری در همه فروشگاه‌ها وجود دارد. اما ترکیب زیر در عین خوشمزه و آسان بودن، کتوژنیک و بدون شکر است. تهیه این پودر فوری باعث می‌شود از مواد شیمیایی و ترکیبات و افزودنی‌های هات چاکلت بازاری در امان باشید.

پودر هات چاکلت بدون شکر یک نوشیدنی اصلی خانگی است که می‌توانید آن را در انبار کتو نگهداری کنید. سپس می‌توانید در عرض چند دقیقه، هات چاکلت خوشمزه‌ای تهیه کنید.

برای هر قاشق پودر کاکائو یک قاشق چای خوری استوریا و یک قطره وانیل درون مخلوط کن بریزید و حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه میکس کنید. می‌توانید ۱۲ قاشق کاکائو برای تهیه ۱۲ وعده بریزید. سپس این پودر را درون ظروف شیشه‌ای درب بسته بریزید و روی آن برچسب پودر هات چاکلت کم کربوهیدرات و بدون شکر بزنید. برای تهیه هات چاکلت خوشمزه فوری کافیست یک قاشق از پودر را درون یک لیوان شیر بادام نارگیل یا سویا بریزید.

تهیه هات چاکلت

سوالات متداول دستور العمل شکلات داغ کم کربوهیدرات

مطمئنا اگر تازه به رژیم بدون قند و کم کربوهیدرات پیوسته‌اید، سوالاتی در این باره خواهید داشت که در ادامه پاسخ را بیان می‌کنیم.

هات چاکلت کتو است؟

همه هات چاکلت ها کتوژنیک نیستند زیرا در بسیاری از دستور العمل‌ها از شیر و شکر استفاده می‌شود، اما دستورالعملی که ذکر کردیم هم بدون لبنیات و هم بدون شکر است، علاوه بر این کربوهیدرات کم و کتو بودن آن تایید شده است.

چه مقدار کربوهیدرات در هات چاکلت بدون شکر وجود دارد؟

تنها ۱ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده از این شکلات داغ بدون قند و بدون لبنیات وجود دارد! ۳ گرم فیبر دارد و در مجموع ۴ گرم کربوهیدرات در آن موجود است.

آیا می توانم در رژیم کتو شکلات داغ بخورم؟

بله، شما می توانید شکلات داغ را در رژیم کتو مصرف کنید، به شرطی که دستور العملی مانند آنچه در بالا گفتیم برای تهیه هات چاکلت به کار ببرید. در واقع، شکلات داغ کتو همان چیزی است که میل به شیرینی را کم می‌کند. دستور العملی که بیان کردیم فاقد قند بوده و کم کربوهیدرات است اما اگر می‌خواهید از هات چاکلت‌های فروشگاهی استفاده کنید، حتما قبل از خرید، فهرست مواد را بخوانید تا مطمئن شوید که شکر یا کربوهیدرات اضافه نشده است.

طرز تهیه موس شکلاتی جذاب و ساده

چگونه هات چاکلت غلیظ و مجلسی داشته باشیم؟

اگر هات چاکلتی که تهیه کرده‌اید آبکی و نازک است، لازم است از راه‌حل‌هایی سریع برای مجلسی و غلیظ کردن آن استفاده کنید. در اینجا طرز تهیه هات چاکلت غلیظ و طرز تهیه هات چاکلت مجلسی را گردآوری کرده‌ایم که بتوانید با چند روش سریع هات چاکلتی غلیظ داشته باشید و یک نوشیدنی نازک و تکراری ننوشید.

برای تهیه هات چاکلت می‌توانید از دو روش بالا استفاده کنید و سپس مواد غلیظ کننده را اضافه کنید و مطابق با ذائقه و سلیقه خود طعم و مزه دلخواهتان را بدست آورید.

روش تهیه هات چاکلت جلسی

راه های غلیظ کردن هات چاکلت

۱.خامه (اگر قصد اضافه کردن خامه دارید باید شیر کمتری استفاده کنید)
۲.شکلات ذوب شده
۳.نشاسته ذرت
۴.استفاده از نوتلا یا شکلات صبحانه
۵.استفاده از دستگاه کف ساز شیر
به یاد داشته باشید، لازم نیست فقط از یک غلیظ کننده استفاده کنید. بلکه می‌توانید برای غلیظ‌تر شدن و مقوی شدن هات چاکلت از ترکیبی از این مواد استفاده کنید. شکلات ذوب شده و نشاسته ذرت یک ترکیب رایج هستند.

۱.قوام دادن هات چاکلت با خامه
یک روش ساده غلیظ کردن هات چاکلت، استفاده از خامه به عنوان مایع به جای شیر است.شما می‌توانید تمام شیر را با خامه جایگزین کنید، اما این برای اکثر افراد خوشایند نیست. بنابراین می‌توانید یک سوم یا نصف فنجان را با خامه پر کنید. اگر رژیم کتو دارید می‌توانید از خامه نارگیل استفاده کنید. میزان خامه را کم و زیاد کنید تا به غلظت دلخواهتان برسید.

نکته: خامه به میزان قابل توجهی نوشیدنی را غلیظ نمی‌کند. فقط می‌تواند به اندازه بافت خود خامه به آن غلظت ببخشد. همچنین طعم نوشیدنی را بهتر و خامه‌ای تر می‌کند.

۲.استفاده از شکلات آب شده (به جای پودر کاکائو)
ممکن است قبلاً این کار را انجام داده باشید، اما اگر این کار را امتحان نکرده‌اید، بهتر است از این روش استفاده کنید. در واقع شکلات ذوب شده واقعی نتیجه بسیار غلیظ‌تر و مجلسی‌تری به شکلات داغ می‌دهد.

استفاده از شکلات ذوب شده باعث می‌شود نوشیدنی طعمی قوی‌تر داشته باشد. به همین دلیل ترکیبی از پودر کاکائو و شکلات ذوب شده توسط بیشتر افراد خوشایند‌تر است.

برای یک فنجان شکلات داغ، باید ۵۰ گرم شکلات و یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو بریزید تا یک نوشیدنی غلیظ خوب داشته باشید. کافیست شیر را گرم کنید و پودر کاکائو و شکر را با همزن بزنید. سپس شکلات را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. می‌توانید از چیپس شکلات یا شکلات خرد شده برای تزیین استفاده کنید.

هات چاکلت غلیظ شده

۳.غلیظ کردن شکلات داغ با نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یک ماده رایج برای داشتن شکلات داغ غلیظ و مجلسی است زیرا بدون تأثیر بر بافت یا طعم، نوشیدنی را غلیظ می‌کند.

یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس مخلوط هات چاکلت را درست کنید و اجازه دهید گرم شود. نشاسته ذرت را نیز به آن اضافه کنید و یک یا دو دقیقه هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

سپس شکلات داغ را بچشید تا مطمئن شوید که طعم نشاسته‌ای ندارد. در صورت وجود طعم نشاسته‌ای، یک دقیقه دیگر آن را گرم کنید. زیرا نشاسته ذرت فقط در دمای بالا عمل می‌کند. و درست زیر نقطه جوش آب (۹۵ درجه سانتیگراد) به قدرت غلیظ شدن کامل خود می‌رسد، بنابراین مطمئن شوید که شکلات داغ شما به اندازه کافی داغ است.

یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت به راحتی می‌تواند یک فنجان هات چاکلت را غلیظ کند. مقدار نشاسته ذرت را می‌توانید بر اساس میزان غلیظ شدن و تعداد وعده‌های مصرفی خود تنظیم کنید. در ضمن دقت داشته باشید همیشه باید قبل از اضافه کردن نشاسته به مایع هات چاکلت، باید نشاسته را با شیر رقیق کنید. اگر پودر خشک را به شکلات داغ اضافه کنید، شکلات داغ گلوله گلوله می‌شود که اصلا جالب نیست.

نکته: نشاسته ذرت یکی از روش های مورد علاقه اکثر افراد برای غلیظ کردن نوشیدنی است زیرا طعم شکلات داغ را تغییر نمی‌دهد و فقط بافت آن را غلیظ تر می‌کند.

استفاده از آن آسان است و بسیار مؤثر است. فقط باید دقت داشته باشید که شکلات داغ را به اندازه‌ای داغ کنید که نشاسته عمل کند. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که این روش کار نمی‌کند، اما سپس مایه شکلات داغ به طور ناگهانی غلیظ می‌شود.

هات چاکلت خانگی

۴. قوام دادن شکلات داغ با کف کن شیر

اگر دستگاه کف‌کننده شیر دم دستی دارید، راهی سریع برای گرفتن طعم لوکس‌تر از شکلات داغ بدون افزودن مواد اضافی است.

کف‌ساز شیر قوام مایع را غلیظ نمی‌‌کند، اما روی آن کف ایجاد می‌کند که توهم نوشیدنی غلیظ‌تری را ایجاد می‌کند.

۵. قوام دادن شکلات داغ با شکلات صبحانه یا نوتلا

شکلات صبحانه یا نوتلا نیز یک روش مؤثر برای غلیظ‌تر کردن شکلات داغ است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق از شکلات را بردارید و آن را با شکلات داغ مخلوط کنید تا ذوب شود. هرچه از پخش بیشتر استفاده کنید، نوشیدنی غلیظ‌تر می‌شود.

کره بادام زمینی نیز برای غلیظ کردن هات چاکلت موثر است، اما طعم نوشیدنی را تا حدی تغییر می‌دهد. در این روش بهتر است افزودن شکر را به مرحله آخر موکول کنید. زیرا شکلات صبحانه دارای شکر بوده و اگر هر دو را اضافه کنید، احتمالا نوشیدنی‌تان بیش از حد شیرین می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله طرز تهیه هات چاکلت خانگی با دو روش با شکر و بدون قند و شکر را توضیح دادیم. همچنین ۵ روش برای غلیظ‌تر کردن هات چاکلت را در انتها بیان کردیم تا بتوانید به شیوه‌ای حرفه‌ای هات چاکلت درست کنید. برای خرید انواع نوشیدنی و خرید چای می‌توانید از طریق فروشگاه بانک طعم اقدام کنید.

بریم برای خرید چای

تهیه هات چاکلت

بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید