طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه + نکات کاربردی

پخت جوجه کباب خوشمزه مانند رستوران آرزوی دل خیلی‌ها، در مهمانی‌ها است ولی می‌شود با یادیگیری طرز تهیه جوجه کباب آن را در خانه با سس و یا زعفران درست کرد.
19 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

جوجه‌کباب یکی از انواع غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و مقوی می‌باشد که افراد بسیار زیادی در وعده‌های غذایی روزانه آن را مصرف می‌کنند و مصرف این غذای خوشمزه بسیار پرطرفدار می‌باشد و انرژی و نشاط بسیار زیادی به شما می‌دهد، مخصوصا وقتی که بخواهید به همراه دوستان و نزدیکان خود به گردش بروید و یا بخواهید مهمانی با دیگران برگزار کنید، در این حالت حتما برایتان بسیار اهمیت دارد که تهیه جوجه‌کباب را به خوبی بدانید و با دانستن روش تهیه جوجه کباب این غذا را در کنار دوستان خود به راحتی این غذا را آماده کنید و از خوردن آن بیشترین لذت را ببرید. در این‌جا می‌خواهیم طرز تهیه جوجه کباب و نکات پخت جوجه کباب را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید دستور پخت این غذای خوشمزه را با افزودنی هایی مانند سس و یا زعفران را به خوبی یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه جوجه‌کباب عبارت هستند از: ۴ عدد مرغ، ۲ عدد پیاز، ۱۰۰ گرم ماست برای تهیه جوجه‌کباب ماستی، مقداری زعفران دم‌کرده برای تهیه جوجه‌کباب زعفرانی، ۱۰۰ گرم کره و ۵۰ گرم زنجبیل تازه، آبلیمو و نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی به عنوان ادویه مخصوص جوجه کباب.

اصول اولیه تهیه جوجه کباب

برای تهیه جوجه‌کباب مانند تهیه جوجه‌کباب خانگی و یا رستورانی باید ابتدا مرغ را بشورید و پوست‌های اضافی آن را جدا کنید و سپس به صورت جوجه‌کبابی خرد کنید. هم‌چنین می‌توانید از سینه جوجه‌کباب برای مهمانی‌ها و مجالس خود استفاده کنید.ادامه طرز تهیه جوجه کباب بدین صورت است که باید پس از خرد کردن مرغ آن را داخل یک کاسه جادار بریزید و پیازها را به صورت خلالی درشت یا حلقه‌ای خرد کنید و در بین گوشت‌های خرد شده مرغ قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید از آب پیاز برای دادن طعم بهتر به مرغ و جوجه کباب استفاده کنید.

روش پخت جوجه کباب

پس از آن برای تهیه جوجه‌کباب تابه‌ای باید از انواع ادویه‌ مخصوص جوجه کباب برای دادن طعم بهتر به جوجه کباب با استخوان یا جوجه کباب بدون استخوان استفاده کنید. 

از جمله انواع این ادویه می‌توان به روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، ماست چکیده و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده اشاره کرد که می‌توانید به کاسه دارای گوشت مرغ و جوجه کباب اضافه کنید . با استفاده از این ادویه‌جات و مواد غذایی می‌توانید تهیه جوجه کباب زعفرانی و تهیه جوجه کباب ماستی را به راحتی انجام بدهید.

تهیه جوجه کباب با سس

به دلیل مزه بسیار عالی که سس مایونز به جوجه‌کباب می‌دهد، یادگیری طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز بسیار مهم است و کمک زیادی به تهیه جوجه کباب به بهترین شکل و بهترین مزه می‌کند.حتما به دنبال این باشید طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست و دستور پخت جوجه‌کباب با سس مایونز را اجرا کنید.

پس از استفاده از انواع ادویه مخصوص جوجه کباب در تهیه جوجه کباب باید در کاسه را با سلفون یا نایلون بپوشانید و ظرف جوجه‌کباب را در یخچال بگذارید تا طعم بسیار مناسبی بگیرد و تهیه جوجه کباب خانگی مانند جوجه‌کباب رستورانی انجام شود و از تهیه جوجه کباب زعفرانی لذت ببرید. از جمله نکات پخت جوجه کباب این است که می‌توانید مرغ را از شب قبل طعم دار کنید تا طعم عالی بگیرد. پس از طعم‌دار شدن مرغ باید آن‌را از یخچال خارج کنید و گوشت‌های مرغ را بر روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار بدهید و با دست هر قطعه مرغ را نگه‌دارید و سیخ را از داخل آن عبور بدهید. این قسمت نیازمند صرف دقت و توجه زیاد است و شاید بتوان آن را از مهم‌ترین مراحل تهیه جوجه کباب دانست.

اصول تهیه جوجه کباب

از دیگر نکات پخت‌ جوجه کباب این است که باید هنگام سیخ‌کردن قسمت‌های استخوانی مثل کتف و بال‌ها و جوجه کباب با استخوان را در یک سیخ قرار بدهید و قطعات گوشت لخم مانند گوشت سینه مرغ را در یک سیخ دیگر قرار بدهید تا جوجه‌کباب‌ها به طور یکسان پخته‌ شوند. پس از آن باید منقل زغال را برای تهیه جوجه‌کباب آماده کنید. بسیار دقت داشته باشید که زغال‌ها روشن باشند و دودی نباشند تا دود زغال‌‌ها به جوجه‌کباب نرسد و ضرری برای بدن شما نداشته باشد و طعم جوجه‌کباب دودی و بد نشود. ادامه دستور پخت جوجه کباب بدین صورت است که باید پس از آماده شدن زغال‌ها، سیخ‌های جوجه‌کباب را به ترتیب بر روی منقل بچینید و صبر کنید تا جوجه‌کباب‌های خام پخته‌ شوند و در زمان پخته‌شدن جوجه کباب باید سیخ‌ها را بچرخانید تا گرما به همه قسمت‌های جوجه‌کباب برسد.

شما می‌توانید علاوه بر منقل، از فر برای پختن جوجه‌کباب استفاده کنید و انواع جوجه‌کباب را در فر تهیه کنید. پخت جوجه کباب در فر می‌تواند مزه و طعم بهتری به غذای شما بدهد. برای تهیه جوجه کباب در فر کافیست تمام مراحل طی شده در زمان سیخ کردن جوجه‌کباب را انجام بدهید و پس از آن به جای آن که سیخ‌های جوجه‌کباب را بر روی منقل قرار دهید و سرخ کنید، باید سیخ‌های جوجه‌کباب خام را در فر در دمای ۱۰۰ درجه بگذارید و مدتی صبر کنید تا جوجه‌کباب‌ها پخته شوند. هر از گاهی به فر سر بزنید تا وضعیت جوجه‌کباب‌های در حال پخت را ببینید .

در انتهای تهیه جوجه کباب، باید سس کره را آماده کنید به طوری که کره را ذوب کنید و باقیمانده زعفران را به آن اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا ادویه مخصوص جوجه‌کباب آماده شود.

پس از تهیه جوجه‌کباب و پخته‌شدن جوجه‌کباب باید سس کره و زعفران را به اطراف جوجه‌کباب بمالید تا طعم ادویه به جوجه‌کباب اضافه شود و مدت زمان بیشتری بر روی حرارت آن را نگه دارید. پس از پخته‌شدن و آماده شدن جوجه‌کباب‌ها، سیخ را از روی منقل بردارید و بر روی دیس قرار بدهید. با نان جوجه‌ها را نگه‌دارید و سپس از سیخ بیرون کشید. حال تهیه جوجه‌کباب شما به خوبی انجام شده است و می‌توانید جوجه‌کباب را با برنج و نان بخورید و از خوردن این غذای خوشمزه بیشترین لذت را ببرید. 

شما می‌توانید انواع جوجه‌کباب مانند جوجه کباب ترش و جوجه‌کباب ماستی را در وعده‌های غذایی روزانه به راحتی آماده کنید تهیه جوجه کباب با سس مایونز یکی از روش‌های طعم‌دار کردن بسیار مناسب جوجه‌کباب می‌باشد. برای این کار باید یک فنجان سس مایونز را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده مخلوط کنید و به همراه دیگر مواد و دیگر ادویه مخصوص جوجه‌کباب برای طعم‌دار کردن‌ انواع جوجه‌کباب استفاده کنید. حتما طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز و ماست در پخت جوجه‌کباب استفاده بکنید.

یکی از روش‌های دیگر برای تهیه جوجه‌کباب با طعم مناسب، استفاده از ادویه‌کاری در پخت جوجه‌کباب است که باعث می‌شود طعم بسیار عالی و متفاوت به غذا داده شود. ادویه کاری ترکیبی از ادویه‌های فراوان و متنوع است و از ادویه‌های بسیار زیادی در تهیه آن استفاده شده است.

تهیه جوجه کباب

برخی نکات پخت جوجه کباب

برای تهیه جوجه کباب، در کنار یادگیری دستور پخت جوجه‌کباب باید به برخی نکات پخت‌ جوجه کباب توجه کرد تا پخت و آماده‌کردن آن بسیار بهتر انجام شود. از نکات پخت جوجه‌کباب توجه به سفت نشدن آن می‌باشد. اگر شما بخواهید که جوجه‌کباب شما خشک و سفت نشود و مانند رستوران‌ها جوجه‌کباب نرم و خوشمزه‌ای داشته باشید، باید حتما مقدار آب لیمو ترش داخل جوجه‌کباب را با دقت اضافه کنید و از اضافه‌کردن آب لیموترش زیاد خودداری کنید چون استفاده از آب لیمو زیاد، باعث می‌شود گوشت مرغ سفت شود. در اضافه کردن آب لیمو به جوجه‌کباب باید دقت زیادی داشته باشید و از زیاده‌روی در اضافه کردن آب لیمو به آن خودداری کنید تا طعم جوجه کباب مانند طعم جوجه کباب ترش نشود و ماهیت جوجه کباب از بین نرود.

از دیگر نکات پخت جوجه کباب این است که باید دقت داشته باشید که قبل از اضافه‌کردن مواد طعم دهنده و ادویه مخصوص جوجه کباب، روغن زیتون را به گوشت مرغ اضافه کنید و مرغ را به خوبی با روغن زیتون مخلوط کنید تا روغن به طور کامل گوشت مرغ را بپوشاند و پس از آن باید مواد دیگر را اضافه کنید و طعم بهتر را به جوجه کباب بدهید.

حال که با طرز تهیه جوجه کباب و نکات پخت جوجه‌کباب به خوبی آشنا شدید و می‌دانید که چگونه می‌توانید تهیه جوجه کباب را انجام دهید و از مصرف این وعده‌غذایی بسیار خوشمزه لذت ببرید و با آماده‌کردن جوجه‌کباب به خوبی آشنا شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌شود که برای خرید ادویه مخصوص جوجه‌کباب از فروشگاه بانک طعم، که مرجع خرید ادویه در تهران است، اقدام کنید تا بتوانید ادویه مخصوص جوجه‌کباب را به جوجه‌کباب اضافه کنید و از طعم و مزه بسیار بهتر جوجه‌کباب بیشترین لذت را ببرید. بانک طعم امکان خرید ادویه جوجه‌کباب را با بهترین کیفیت و طعم و با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است و می‌توانید خرید ادویه مخصوص جوجه‌کباب را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن از بانک طعم انجام بدهید. برای خرید ادویه جوجه‌کباب بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه محصولات شوید. در خدمت شما هستیم.


بریم برای خرید ادویه جوجه کباب


بانک طعم 19 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید