تهیه پیتزا با ادویه مخصوص پیتزا

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهاست.‌ادویه مخصوص پیتزا یکی از جادوهایی است که می‌تونیم در هنگام تهیه پیتزا برای فوق‌العاده شدن طعم پیتزا به آن بزنیم.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

حتی اگر تجربه چندانی در آشپزی نداشته باشید، به طور حتم می‌دانید که طعم و عطر هر غذایی به واسطه ادویه مخصوص آن تعریف می‌شود. پیتزا یکی از وعده‌های غذایی محبوب در سراسر جهان است که برای ترد و خوشمزه کردن آن نمی‌توان از ادویه مخصوص پیتزا غافل شد. روش پخت پیتزا برخلاف آنچه که خیلی‌ها فکر می‌کنند، بسیار راحت است. فقط تنها چیزی که در پخت آن اهمیت دارد، تهیه خمیر و سس پیتزا و اضافه کردن ادویه مخصوص است.

برای پخت پیتزا روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال تهیه پیتزا بدون فر، پخت پیتزا در فر برقی و پخت پیتزا در ماکروفر می‌تواند جزء انتخاب‌های شما باشد. اگر طعم پیتزاهای بیرون را نمی‌پسندید و دوست دارید خودتان در منزل و با عشق یک پیتزای خانگی خوشمزه با طعمی همچون پیتزای سنتی ایتالیا آماده کنید، با ما همراه باشید. در ادامه مطلب درباره تهیه پیتزا و ادویه مخصوص پیتزا مطالب خوبی ارائه می‌دهیم.

ادویه پیتزا چیست؟

ترکیبی از چند سبزی معطر است که به منظور تقویت طعم پیتزا به آن اضافه می‌شود. مواد اولیه ادویه پیتزا شامل ریحان، پونه کوهی، آویشن، پودر سیر، پودر پیاز، رزماری، جعفری، گشنیز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و نمک است. البته اگر خودتان در منزل آن را تهیه می‌کنید، براساس ذائقه‌تان می‌توانید به ترکیب آن موادی را اضافه کرده یا از آن چیزی کم کنید.

ادویه مخصوص پیتزا


ادویه مخصوص پیتزا دو کاربرد اصلی دارد. اول اینکه باعث مزه دادن به پیتزای شما می‌شود و می‌توانید با توجه به تشخیص خود آن را روی مواد پیتزا بپاشید یا به سس پیتزا اضافه کنید. اضافه کردن ادویه پیتزا به خمیر آن هم می‌تواند یک خلاقیت از طرف شما باشد که به طور حتم طعم دستپخت‌تان را بی‌نظیر می‌کند. دومین کاربرد ادویه پیتزا گوشت، استفاده از آن به عنوان یک چاشنی طعم‌دهنده خوشمزه برای انواع غذاها همچون ساندویچ همبرگر، ماکارونی و سوپ است.

نکات مهم درباره ادویه مخصوص پیتزا

ادویه پیتزا شاید مهم‌ترین راز طعم متفاوت دستپخت یک آشپز حرفه‌ای باشد. مواد اولیه ادویه پیتزا ترکیبی از سبزیجات تازه و معطر است. در دستور تهیه ادویه پیتزا گوشت و قارچ، انتخاب سبزیجات مناسب و ترکیب آن‌ها با یک میزان مشخص بسیار اهمیت دارد. به خاطر اینکه هر کدام از مواد اولیه آن طعم و مزه خاصی به پیتزا و مواد داخل آن می‌دهند. همچنین استفاده از سبزیجات تازه و سالم نقش مهمی در عطر فوق‌العاده ادویه پیتزا دارد. با توجه به این نکات توصیه می‌شود برای خرید ادویه مخصوص پیتزا درجه یک و سالم به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. مطمئن باشید با اضافه کردن ادویه مخصوص و خوش طعم به پیتزای خانگی، دیگران را از دستپخت خود شگفت‌زده خواهید کرد.

روش تهیه پیتزا

قبل از اینکه در مورد روش پخت پیتزا صحبت کنیم، لازم است بدانید که پیتزا انواع مختلفی دارد. پیتزا با گوشت و قارچ، پیتزا با مرغ، پیتزا با گوشت، پیتزا مخصوص و پیتزا استیک از انواع خوشمزه و پرطرفدار آن هستند. با توجه به ذائقه خود و موادی که در منزل دارید به راحتی می‌توانید پیتزای خانگی مورد علاقه خود را تهیه کنید. ما در این مطلب تهیه پیتزا گوشت و قارچ را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

استفاده از ادویه پیتزا

آموزش پخت پیتزا گوشت و قارچ خانگی

ابتدا لازم است بدانید که خمیر پیتزا پایه و اساس آن است. برای تهیه یک پیتزای خوشمزه باید مطمئن شوید که خمیر آن به اندازه کافی عالی و باکیفیت است. اینکه خمیر پیتزا نازک و ترد باشد یا ضخیم و نرم به ذائقه شما بستگی دارد. در بازار خمیر پیتزای آماده وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار خود از خمیر آماده استفاده کنید.

مواد اولیه پیتزا گوشت و قارچ

  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای خرد شده نیم پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • پیاز متوسط یک عدد
  • مقدار کمی رب گوجه فرنگی
  • ادویه مخصوص پیتزا به میزان لازم
  • خمیر پیتزا به میزان لازم

تهیه مواد درون پیتزا

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید. بعد از طلایی شدن پیازها، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده تا کمی تفت بخورد. در مرحله بعد قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید. و همه مواد را با هم تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را به داخل مواد داخل ماهیتابه ریخته و با هم مخلوط کنید. در مرحله آخر به میزان لازم ادویه پیتزا گوشت و قارچ داخل مواد تفت داده شده بریزید و حسابی هم بزنید تا مواد پیتزا طعم‌دار شوند.

تهیه ادویه مخصوص پیتزا

ادامه روش تهیه پیتزا در فر

سینی فر را با کمی روغن چرب کرده، خمیر پیتزای آماده را با وردنه روی آن پهن کنید. سپس مقداری سس پیتزای آماده روی سطح خمیر بریزید و به خوبی آن را پخش کنید. مقداری پنیر پیتزا روی سطح خمیر ریخته و روی تمام سطح آن پخش کنید. حالا مواد داخل پیتزا را که از قبل آماده کرده‌اید، روی سطح خمیر بریزید. با توجه به ذائقه خود می‌توانید سطح پیتزا را با فلفل دلمه‌ای نگینی شده و سبزیجات خرد شده تازه تزیین کنید. فر را روشن کرده و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. به آرامی سینی پیتزا را داخل آن گذاشته و بعد از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه که پنیر پیتزا طلایی شد آن را خارج کنید. اکنون پیتزا خانگی شما با ادویه مخصوص پیتزا آماده خوردن است.

آموزش پخت پیتزا بدون فر

شاید شما هم مانند خیلی‌ها فکر کنید که داشتن فر برای پخت پیتزا ضروری است و بدون داشتن فر در خانه دیگر باید از پخت آن منصرف شوید. ما یک خبر خوب برای شما داریم، اینکه امکان روش پخت پیتزا بدون فر وجود دارد. دستورالعمل عمل روش تهیه پیتزا در فر برقی با روش پخت پیتزا بدون فر یکی است. در واقع مواد اولیه پیتزا و نحوه آماده کردن آنها با هم یکسان است.

طرز تهیه پیتزا بدون فر

یک ماهیتابه مناسب انتخاب کرده و داخل آن را چرب کنید. سپس خمیر پیتزا را با ضخامت مناسب داخل ماهیتابه پهن کرده و درب آن را ببندید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. درب ماهیتابه را برداشته و به ترتیب سس گوجه فرنگی، پنیر پیتزا و سپس مواد داخل پیتزا را که با ادویه مخصوص پیتزا طعم‌دار شده و از قبل پخته شده‌اند، روی خمیر پیتزا پهن کنید. درب ماهیتابه را ببندید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم باشد.

ادویه پیتزای خوشمزه

سپس در ماهیتابه را برداشته و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر پیتزا گوشت و قارچ شما روی حرارت بماند. در صورتی که دوست دارید پیتزای خانگی شما کمی برشته باشد، لازم است که کمی زیر حرارت را زیاد کنید. 

پخت پیتزا در ماکروفر

اگر در منزل خود ماکروفر دارید و طرز استفاده از آن را می‌دانید، به راحتی می‌توانید پیتزای خانگی خود را تهیه کنید. فقط دقت داشته باشید که قبل از قرار دادن سینی پیتزا در داخل ماکروفر، آن را از چند دقیقه قبل روشن کنید. بعد از گذاشتن سینی پیتزا، ماکروفر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پیتزای شما آماده شود. اگر دوست دارید سطح پیتزای شما کمی برشته شود، در دو دقیقه آخر از زمان پخت پیتزا در ماکروفر گریل بالایی را روشن کنید.

چند راز برای خوشمزه تر شدن پیتزا

  • برای جلوگیری از چسبیدن خمیر پیتزا به کف سینی روی آن کمی آرد ذرت بپاشید. همچنین این ترفند باعث ترد و خوشمزه شدن بافت پایین خمیر پیتزا می‌شود.
  • اگر خودتان سس گوجه فرنگی را آماده می‌کنید، برای طعم‌دار کردن آن از ادویه مخصوص پیتزا غافل نشوید.
  • دقت داشته باشید که لایه سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا نازک باشد. زیرا سس و پنیر زیاد باعث خیس و نرم شدن خمیر پیتزا می‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید که مواد روی پیتزا پخته شده است. زیرا دمای فر برای پخت کامل گوشت و دیگر مواد کافی نیست.
  • مهم‌ترین راز خوشمزه کردن پیتزا، استفاده از ادویه مخصوص پیتزا است. مزه‌دار کردن مواد روی پیتزا با ادویه مخصوص باعث طعم لذیذ پیتزا خانگی شما می‌شود.
  • پیتزای خانگی خود را بلافاصله بعد از ریختن مواد روی خمیر پیتزا داخل فر نگذارید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد سینی پیتزا را داخل فر بگذارید. این ترفند باعث ترد و خوشمزه شدن پیتزای شما می‌شود.
  • اگر از خمیر پیتزای آماده استفاده می‌کنید، آن را از یخچال خارج کرده و بگذارید به دمای محیط برسد.

با رعایت نکات خوشمزه کردن پیتزا و استفاده از ادویه مخصوص مطمئن، دیگر جای نگرانی بابت طعم پیتزای خانگی وجود ندارد.

استفاده از ادویه پیتزا

همانطور که می‌دانید ادویه مخصوص پیتزا، چاشنی دستپخت شما است. بنابراین باید ادویه‌ای را که می‌خرید دارای طعم و عطر باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که برای خرید ادویه پیتزا و دیگر ادویه‌ها به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. زیرا از سالم بودن و کیفیت بالای محصول خریداری شده مطمئن خواهید بود. بانک طعم زمینه ای آسان برای خرید ادویه های با کیفیت برای شما فراهم کرده که از طریق دکمه زیر می‌توانید خرید ادویه مخصوص پیتزا را انجام دهید.

بریم برای خرید ادویه پیتزا

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید