۵ خاصیت نعناع خشک که باید بدانید

نعنا خشک خاصیت های فراوانی دارد که ممکن است تا به حال به گوش شما برخورد نکرده باشد. در این مقاله به خواص نعنا خشک میپردازیم.
18 دی 1401 توسط
بانک طعم
| 1 اظهار نظر

نعناع خشک یکی از گیاهان دارویی خوش‌بو و خوش طعمی است که به عنوان یکی از طعم‌ دهنده‌های بسیار مهم در مواد غذایی استفاده می‌شود و مصارف و خواص بسیار زیادی دارد. این گیاه خواصی شبیه پونه دارد و دارای طعمی بهتر از پونه است. طبع گیاه نعناع گرم و خشک است. نعنا در کل دنیا کشت می‌شود و گونه‌ای از آن وجود دارد که به صورت وحشی اطراف رودخانه‌ها رشد می‌کند. در بسیاری از مواقع نعنا به صورت تازه در دسترس نیست و در این حال از نعناع خشک شده استفاده می‌شود. از خواص نعناع خشک می‌توان به تسکین درد معده، بیماری‌های تنفسی و درمان سندرم روده تحریک پذیر اشاره کرد. یکی از کاربردهای نعناع خشک استفاده آن در صنعت است. به طوری که در خمیر دندان، لوازم آرایشی و عطر استفاده می‌شود.

نعناع خشک دارای ماندگاری بسیار بیشتری از نعنا تازه است و می‌توان از آن در مدت طولانی‌تر استفاده کرد. خواص نعنا خشک بسیار زیاد است و به همین دلیل برای بسیاری این سوال وجود دارد که خواص نعناع خشک چیست و با مصرف نعناع خشک چه خواص و فوایدی به بدن می‌رسد. در ادامه برخی خواص نعناع خشک شده را بیان می‌کنیم تا خرید نعناع خشک را با علاقه و انگیزه بسیار بیشتری برای حفظ سلامت خود انجام دهید

۱- نعناع خشک برای لاغری

یکی از مشکلاتی که امروزه افراد بسیار زیادی از جمله جوانان با آن رو‌به‌رو هستند، مشکلات چاقی و اضافه وزن است که سبب آسیب بسیار زیادی به افراد می‌شود. مصرف نعناع خشک کمک بسیار زیادی به لاغری و کاهش وزن افراد می‌کند. نعناع خشک دارای قند طبیعی زیادی است که این قند طبیعی باعث حفظ انرژی بسیار زیاد در شما می‌شود و به کاهش اشتهایتان کمک می‌کند. به همین دلیل از خطر اضافه وزن و چاقی دور خواهید شد.

خاصیت نعناع خشک

یکی از روش‌های بسیار مناسب برای مصرف نعناع خشک، استفاده از جوشانده و دم‌کرده نعناع است که از خواص جوشانده نعناع خشک، هضم راحت‌تر غذا و ذخیره انرژی در بدن و کاهش چربی و قند در بدن است. با توجه به خواص نعناع خشک دم کرده، حتما چای نعناع و نعناع خشک دم‌کرده را مصرف کنید تا سوخت و ساز بدن شما زیاد شود و چربی‌ها سوزانده شود. 

۲- بهبود پوست

یکی از مهم‌ترین خواص نعناع خشک شده کمک به حفظ و شادابی پوست است. با مصرف نعناع خشک، پوست بسیار شاداب‌تر و زیباتری خواهید داشت.

بسیاری از شما علاقه به داشتن پوست و ظاهری شاداب و بسیار زیبا دارید و خانم‌ها تلاش بسیار زیادی برای داشتن پوست شاداب و زیبا می‌کنند. برای داشتن پوست سالم، باید جوش، آکنه و جای جوش و لک‌های صورت را از بین ببرید و پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید. برای از بین بردن جوش‌ها و لک‌های صورت باید مقداری نعنا خشک شده و نعنا دم‌کرده مصرف کنید تا خواص نعناع خشک برای پوست خود را مشاهده کنید. از دیگر خواص نعناع خشک شده، کمک به منافذ پوست برای جذب اکسیژن و هوا است .

خواص نعناع خشک برای معده بسیار زیاد است به طوری که این گیاه دارویی از نفخ در شکم جلوگیری می‌کند و به راحتی گاز معده را از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. با مصرف نعناع خشک سو هاضمه و دردهای معده برطرف می‌شود و عمل هضم غذا و کار دستگاه گوارش بسیار بهتر انجام می‌شود. از خواص نعناع خشک شده، جلوگیری از اسهال و مشکلات گوارشی بسیار زیاد است. این یکی از مهم‌ترین خواص نعناع خشک با ماست است و با مصرف مخلوط ماست و نعناع خشک سلامت دستگاه گوارش شما حفظ خواهد شد و از بروز اسهال و حالت تهوع جلوگیری می‌شود. از خواص نعناع خشک با ماست این است که سردی بدن شما از بین می‌رود زیرا طبع نعنا خشک گرم است و مصرف آن به همراه ماست به عنوان مصلح عمل می‌کند و جلوی سردی بدن و مشکلات آن را می‌گیرد.

استفاده از خاصیت نعناع خشک

هم‌چنین توصیه می‌شود برای از بین بردن مشکلات معده، دمنوش نعناع خشک را مصرف کنید. از خواص نعناع خشک دم‌کرده کمک به درمان سندرم روده تحریک پذیر و درمان مشکلات معده درد، نفخ و اختلال در عملکرد روده است. یکی از مهم‌ترین خواص جوشانده نعناع خشک، آرامش دستگاه گوارش و از بین بردن نشانه‌های بیماری‌های معده و روده می‌باشد.

۳- خواص نعناع خشک در بارداری

دوران بارداری یکی از دوران مهم و حساسی است که باید در مصرف داروها و مواد غذایی دقت کرد و از مصرف هرنوع دارو و مواد غذایی جلوگیری کرد. اما یکی از گیاهان داریویی بسیار مناسب برای مصرف در بارداری، نعناع خشک می‌باشد که کمک بسیار زیادی به مادران بادار و جنین می‌کند. از خواص نعناع خشک در بارداری، رفع حالت تهوع و استفراغ در دوارن بارداری و دادن آرامش به مادر و کاهش استرس این دوران است. از دیگر خواص این گیاه در بارداری درمان مشکلات گوارشی معده و روده و افزایش قدرت سیستم ایمنی جنین است، به همین دلیل استفاده از نعناع خشک در بارداری بسیار توصیه می‌شود.

۴- نعناع خشک برای سرماخوردگی

یکی از مهم‌ترین خواص نعناع خشک برای سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی است. به طوری که مصرف چای نعنا کمک زیادی به درمان بیماری‌های ویروسی خواهد کرد.

خواص نعناع خشک در بارداری

از خواص نعناع خشک دم کرده و چای نعناع، کمک به درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا می‌باشد. مصرف دمنوش نعناع خشک تب بدن را پایین می‌آورد و از طریق افزایش عرق ریختن بیمار، نشانه‌های بیماری را کاهش می‌دهد. نوشیدن دمنوش نعناع در زمستان، از سینوس‌ها محافظت می‌کند و جلوی عفونت‌های میکروبی را می‌گیرد. برای همین نعناع خشک برای سرماخوردگی، درمان گلودرد و سرفه مفید است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال مصرف دمنوش نعناع خشک در دوران بروز بیماری‌ها هستند. نعناع خشک شده دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت دستگاه ایمنی بدن است و از بروز بیماری در بدن جلوگیری می‌کند.

از دیگر خواص نعناع خشک، کمک به کاهش استرس و ترس و جذب آنتی اکسیدان‌ها به بدن شما است. با مصرف نعناع خشک و دمنوش آن در برابر بسیاری از عوامل بیماری‌زا محافظت می‌شود. هم‌چنین سرفه و تنگی نفس با استفاده از این گیاه دارویی برطرف خواهد شد.

خاصیت نعناع خشک برای سلامتی

۵-نعناع خشک برای یبوست

تا به اینجا با خواص مختلف نعناع خشک آشنا شدید. در ادامه به بررسی یکی از جالبترین مزایای آن خواهیم پرداخت. چای نعناع هضم غذا را بسیار آسانتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا اسهال و یبوست به سرعت درمان شود. نعناع دم کرده همچنین باعث حرکت روده شده که در درمان یبوست نقش مهمی دارد. همچنین نعناع در درمان نفخ و درد معده نقش موثری دارد. البته نباید در مصرف چای نعناع خشک زیاده روی کنید زیرا باعث سوزش سر دل می‌شود. یک الی سه لیوان در روز می‌تواند مقدار خوبی باشد و در درمان شما کمک زیادی کند.

بریم برای خرید عرق نعناع

بانک طعم 18 دی 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید