خواص لوبیا قرمز از لاغری تا بدنسازی

خواص لوبیا قرمز برای کودک، در بارداری، برای دیابت، لاغری و خیلی از چیزهای دیگر چاره ساز است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
16 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

لوبیا قرمز یکی از دانه های روغنی است که از زمین کشت می شود و جز حبوباتی است که خواص فراوانی دارد. رنگ آن قرمز مایل به قهوه ای است و ظاهری شبیه به کلیه دارد. زمانی که این دانه روغنی پخته می‌شود طعم مطلوب و ملایمی دارد. و یکی از جایگزین ها برای گوشت نیز محسوب می‌شود. به خاطر خواص لوبیا قرمز و طعم آن، در انواع غذاها و خوراک‌ها استفاده می‌شود . اولین بار حدود ۸ هزار سال پیش لوبیا قرمز در پرو (کشوری در آمرکا جنوبی) یافت شد. جالب است بدانید که این لوبیا به دلیل شکل ظاهری که دارد به لوبیای کلیه (در زبان انگلیسی) مشهور است. در ادامه در مورد خواص لوبیا قرمز در بارداری، دیابت، لاغری و… صحبت خواهیم کرد. جالب است بدانید یکی از خواص لوبیا قرمز، برای کودک است که در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر به دانستن خواص حبوبات علاقه دارید حتما این مطلب خواص نخود برای درمان بیماری و سلامتی بدن را بخوانید.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده شود. پیشنهاد می‌شود خرید لوبیا قرمز را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه بانک طعم انجام دهید.

همین الان کلیک کنید


ارزش غذایی لوبیا قرمز

مواد معدنی و مغذی موجود در یک فنجان لوبیا قرمز پخته به شرح زیر است:

  • پروتئین: ۱۶ گرم
  • فیبر: ۱۶.۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۳۹ گرم
  • چربی: ۰.۲ گرم
  • کالری: ۲۱۹ گرم

۱۰ خاصیت عجیب لوبیا قرمز

این دانه روغنی خواص فراوان دارد و حاوی مقدار زیادی، کلسیم کربوهیدرات، فیبر واسید فولیک و پروتئین هستند که به بهبود عملکرد مناسب بدن کمک می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین خواص لوبیا قرمز می پردازیم.

خواص لوبیا قرمز

۱- لوبیا قرمز برطرف کننده سنگ کلیه است.

۲- لوبیا قرمز برای تقویت استخوان‌ها مفید است.

۳- لوبیا قرمز درمان کننده بیماری های مجاری ادرار است.

۴- لوبیا قرمز ضد سرطان است.

۵- لوبیا قرمز نیروی جنسی را تحریک می‌کند.

۶- لوبیا قرمز سبب پیشگیری از فشار خون می‌شود.

۷- لوبیا قرمز تقویت کننده قلب است.

۸- لوبیا قرمز کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

۹- لوبیا قرمز سبب کاهش وزن می شود.

۱۰- لوبیا قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی الیاف معده را تمیز می‌کند.

در ادامه به توضیح برخی از خواص لوبیا قرمز خواهیم پرداخت.

طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه چگونه است؟

قورمه سبزی یکی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که همیشه میهمان خانه‌های ما بوده، در اینجا طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه را خواهید آموخت پس حتما این مقاله را بخوانید

همین الان بخون!!


۱- خواص لوبیا قرمز برای کودک

همانطور که بیان شد لوبیا قرمز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است که این مواد مغذی به ویژه برای کودکان مفید است. پروتئینی در لوبیا قرمز وجود دارد که برای افزایش و رشد نوزادان ضروری است. لوبیا قرمز منبع غنی از کلسیم و پتاسیم است که باعث تقویت استخوان‌ها در نوزادان و کودکان شده و همچنین فولات موجود در لوبیا برای رشد مغز نوزادان و کودکان مفید است. همچنین برای کودکانی که علاقه به گوشت ندارند یکی از موارد مهم تامین پروتئین است.

خواص لوبیا قرمز برای سلامتی

۲- خواص لوبیا قرمز برای مادران باردار

بارداری یکی از زمان هایی است که انسان باید به تغذیه خود توجه بیشتری داشته باشد. زمانی که یک خانم باردار می شود حجم خون بدنش افزایش می‌یابد و این یعنی فرد برای تولید هموگلوبین نیاز به آهن بیشتری دارید. آهن، همراه با فولات به رشد مغز و قدرت شناختی جنین کمک می‌کند. یکی از مواد مغذی که سرشار از فولات می باشد لوبیا قرمز است پزشکان زنان به مصرف آن به اندازه نیاز بدن توصیه میکنند.

همچنین لوبیا قرمز دارای ۸ نوع اسید آمینه مختلف است که برای بدن ضروری است. این اسید آمینه ها در زنان سبب جلوگیری از عفونت های زنانه می شود.

همچنین فیبر موجود در لوبیا قرمز نیز به بهبود عملکرد دستگاه گوارش در زمان بارداری کمک می‌کند. این به آن دلیل است که در طول این دوره، هورمون‌ها می‌توانند در فرایند هضم اختلال ایجاد کنند و سبب یبوست شوند. مقدار مطلوب فیبر در لوبیا قرمز، می‌تواند به جلوگیری از این مسئله کمک کند

از دیگر خواص استفاده از لوبیا قرمز در دوران بارداری میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سلامت و بهبود پوست مادر
  • تامین آنتی اکسیدان های طبیعی و خوب برای بدن مادر و جنین
  • جلوگیری از افزایش سطح کلسترول خون مادر در بارداری
  • به علت وجود آهن زیاد به رشد مغز جنین کمک می‌کند.
  • جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت بارداری

مصرف لوبیا قرمز

۳- لوبیا قرمز و معجزه آن در کاهش وزن

این روزها کمتر کسی است که به فکر اندامی مناسب و یا به فکر سلامتی خود نباشد؛ پس از این رو به دنبال غذاهای سالم و مقوی که هم نیاز بدن را تامین کنند و هم به تناسب اندام کمک می‌کنند. فیبر یکی از مواد مغذی است که بدن انسان با دریافت آن مدت طولانی‌تری سیر می‌شود و هم اینکه برای معده مفید است. یک تحقیق در موسسه پزشکی (IOM) مطرح نموده است که در طول روز بانوان باید ۲۵گرم و آقایان باید ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند. لوبیا قرمز یکی ازانواع حبوبات با فیبر بالاست که با خوردن آن میتوانید به حفظ سلامتی و تناسب اندام خود کمک کنید.

همچنین انواع لوبیا ها و لوبیا قرمز منبع غنی از ویتامین C و همچنین سر شار از پروتئین است.

۴- لوبیا قرمز برای کم خونی

امروزه بسیاری از افراد در دنیا با مشکل کم خونی دست و پنجه نرم می‌کنند که توجه به این مورد بسیار حائز اهمیت است. لوبیا قرمز حاوی مقدار قابل توجهی آهن است. کم خونی در بدن سبب بی حالی و خستگی می‌شود شما می‌توانید با گنجاندن لوبیا قرمز در برنامه غذایی خود این مشکل را حل کنید.

۵- لوبیا قرمز برای سلامتی قلب

اگر می‌خواهید همواره مهم‌ترین عضو بدن شما سلامت باشد باید مصرف غذاهای فیبر دار را افزایش دهید. لوبیا قرمز گزینه مناسبی برای افزایش فیبر در بدن و همچنین سلامت نگهداشتن قلب شماست!

همچنین به علت داشتن پروتئین های مناسب سبب عملکرد بهتر ماهیچه ها به خصوص ماهیچه های قلب خواهد شد. همینطور از ایجاد کلسترول های بد در بدن جلوگیری می کند.

از خواص لوبیا چیتی چقدر می‌دانیم؟ ۱۴ خاصیت بی نظیر

لوبیا چیتی یکی از انواع لوبیا است که دارای خواص بی‌نظیری است یکی از خواص لوبیا چیتی برای لاغری است. دیگر خواص این حبوبات را در این مقاله بخوانید.

همین الان بخون!!


۶- لوبیا قرمز برای پوست و مو

اسید فولیک یک ماده مفید برای انواع پوست هاست که به بهبود آکنه و لک های پوستی و همچنین سلامت آن نیز کمک میکند. این ماده مغذی در دانه لوبیا قرمز وجود دارد و به بازسازی پوست شما و همچنین پاکسازی آن از طریق کنترل کردن غدد چربی کمک می‌کند.

همچنین لوبیا قرمز حاوی مقادیر بسیاری از زینک و ویتامین B6 می باشد که کمک شایانی به رشد موها و ترمیم موهای آسیب دیده میکند.

خواص لوبیا قرمز در سلامتی بدن

۷- خواص لوبیا قرمز برای دیابت

همانطور که گفته شد لوبیا قرمز یکی از منابع فیبر است؛ مصرف فیبر سبب تنظیم قند خون و انسولین در بدن می‌شود. با مصرف مناسب و به اندازه لوبیا قرمز می‌توانید از افزایش یا کاهش سطح قند خون خود جلوگیری کنید.

با گذشت زمان ، قند خون بالا ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. بنابراین، تعدیل افزایش قند خون بعد از غذا برای سلامتی مفید است. لوبیا قرمز غنی از پروتئین، فیبر و کربوهیدراتهای دیر آزاد است و در حفظ سطح قند خون بسیار مثر است.

۸- خواص لوبیا قرمز برای سلامت چشم

ویتامین A و بتاکاروتن یکی از منابع مهم برای سلامتی چشم هاست؛ که این مواد مغذی به وفوور در لوبیا قرمز یافت می‌شود. با قراردادن لوبیا قرمز در وعده غذایی خود می‌توانید که از بروز آب مروارید و پیری چشم جلوگیری کنید.

۹- خواص لوبیا قرمز برای بدنسازی

به راحتی می‌توان گفت که انتخاب رژیم غذایی حاوی لوبیا قرمز یک انتخاب کامل و مناسب برای بدنسازی است؛ به این دلیل که لوبیا قرمز حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین گیاهی دارد و همچنین با سوخت و ساز این پروتئین ها تبدیل به اسید آمینه می شوند که به عضله سازی بسیار کمک میکند.

۱۰- لوبیا قرمز برای درمان بیماری سرطان

سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین انواع سرطان در سراسر جهان است. مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف حبوبات، از جمله لوبیا قرمز خطر ابتلا به سرطان روده را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

همچنین لوبیا قرمز حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که بدن را در برابر این بیماری ایمن می‌کند و همچنین وجود ماده فلاونول در لوبیا قرمز به درمان بیماری سرطان بسیار کمک می‌کند. وجود ماده فلاونول همچنین در سم زدایی و پاکسازی بدن تاثیر مثبت و موثری دارد.

خاصیت لوبیا قرمز

نکاتی برای خرید و روش نگهداری از لوبیا قرمز

  • لوبیا قرمز یک دانه روغنی با خواص فراوانی است که می‌توانید آن را هم به صورت خشک و یا کنسروی تهیه کنید.
  • لوبیای قرمز خشک را می‌توانید تا مدت یکسال در ظروف در دار در جای خنک نگهداری کنید.
  • در هنگام خرید لوبیا قرمز خشک، حتما دقت کنید که رطوبت زده و یا حشره نداشته باشد.
  • اگر قصد خرید لوبیا قرمز بسته بندی شده را دارید حتما به تاریخ انقضا محصول و همچنین بسته بندی آن دقت کنید تا پارگی در بسته بندی نباشد.
  • لوبیا قرمز پخته شده را تنها تا دو روز می‌توانید در داخل ظرف در دار در یخچال نگهداری کنید.
  • در هنگام خرید لوبیا قرمز حتما به این یکدست بودن و تمیز بودن لوبیا هم دقت کنید.
  • در زمان خرید از فروشگاه مطمئنی خرید فرمایید که از سلامت محصولات و کیفیت آن آگاهی داشته باشید.


لوبیا قرمز

لوبیا قرمز می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده شود. پیشنهاد می‌شود خرید لوبیا قرمز را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه بانک طعم انجام دهید.

همین الان کلیک کنید

بانک طعم 16 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید