۹ خواص دارچین و عسل که باید بدانید

خواص دارچین و عسل فوق‌العاده زیاد است. دارچین و عسل بر روی بارداری و لاغری و پوست و ... تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم.
12 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

در این مطلب در مورد برخی از فواید دارچین و عسل صحبت می‌کنیم. شاید با دانشتن این موارد زندگیتان عوض شود. اگر دوست دارید با هزینه‌ای کمتر به درمان مشکلات‌تان بپردازید و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید، می‌توانید با مراجعه‌ به دیگر مقالات سایت و مطالعه‌ی ویژگی‌های خاص این گیاهان و مواد طبیعی، آنها را بیشتر بشناسید و مرغوب و غیر مرغوب بودن‌شان را راحت‌تر تشخیص دهید و خرید با اطمینان‌تری داشته باشید.

عسل و دارچین هر کدام به تنهایی راه درمان بسیاری از بیماری‌ها هستند و فواید بیشماری دارند؛ قرار گرفتن این دو ماده‌ی ارزشمند در کنار یکدیگر نیز ترکیبی را ایجاد کرده است که بی‌شک شما را شگفت‌زده می‌کند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا از فواید دارچین و عسل و لیمو بخوانیم و پاسخ این سوال را که آیا دارچین و عسل برای باردار شدن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد را به‌سادگی دریافت کنیم. 

۱- خواص دارچین و عسل برای پوست

فایده‌ی دارچین و عسل برای پوست صورت یکی از پر اهمیت‌ترین فایده‌های این ترکیب است که از سمت افراد جوان بسیار مورد استقبال قرار گرفته؛ اگر شما هم دوست دارید پوست سالمی داشته باشید و همیشه جوان به‌نظر برسید، عسل و دارچین را به عنوان یک ماسک فوق‌العاده برای پوست خود انتخاب کنید.

خواص دارچین و عسل

۲- رفع جوش ها

عسل حاوی ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک است؛ به همین دلیل قادر است از فعالیت باکتری‌ها و پخش شدن آنها در پوست جلوگیری کرده و مانع بروز جوش شود. کنترل کردن ترشحِ سموم نیز یکی دیگر از کارهایی است که در پوست انجام می‌شود و باعث تمیزی منافذ پوست و بسته شدن آنها می‌گردد. دارچین نیز ضدعفونی کننده‌‌ای قوی و طبیعی است که حاوی مواد معدنی بسیاری مانند سلنیوم، آهن، فسفر، روی، منیزیم، منگنز، زینک و پتاسیم و بسیاری ویتامین و اسید آمینه است.

وجود این دو ماده در کنار یکدیگر ترکیبی می‌سازد که منافذ پوستی را تنگ کرده و جوش‌ها را به خوبی رفع می‌کند.

۳- برای معده

استفاده از دارچین و عسل ناشتا یکی از شیوه‌های رایج درمان درد معده است. دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی دارد؛ این ماده باکتری‌ها را از بین می‌برد و می‌تواند مسمومیت غذایی را برطرف کند. همچنین دارچین به دلیل گرمایی که دارد غذا را به راحتی هضم می‌کند.

اینورتاز، انولاز، گلوکز اکسیداز، دیاستاز و اسید فسفاتاز آنزیم‌هایی هستند که در عسل وجود دارند. این آنزیم‌ها غذا را به درستی جذب کرده و هضم می‌کنند.

همانطور که گفته شد مواد فوق‌العاده‌ی موجود در عسل و دارچین ویژگی‌هایی دارند که در جلوگیری و تسکین معده درد تاثیرگذارند. خوبی این مواد طبیعی به این است که معمولا در دسترس هستند؛ شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه بانک طعم، دارچین مورد نظرتان را بخرید.

خواص دارچین برای بدن

۴- عسل و دارچین برای لاغری

استفاده از ترکیب عسل و دارچین روشی طبیعی برای کاهش وزن شناخته می‌شود. برای تهیه‌ی این ترکیب تکه‌ای چوب دارچین، یک قاشق عسل و نصف فنجان آب مورد نیاز است. ابتدا باید آب را جوشانده و پس از اضافه کردن چوب‌های دارچین به آن، ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس دارچین‌ها را از آب خارج کنید و بعد از رسیدن آب به دمای محیط، عسل را اضافه کرده و میل کنید.

۵- عسل و دارچین برای بارداری

برخی به ترکیب دارچین و عسل درمانی برای ناباروری میگویند. در مقاله‌ای انگلیسی آمده است که در یکی از ایالات آمریکا به مدت چند سال هیچ نوزادی متولد نمی‌شده است؛ افراد این ایالت به پیشنهاد عده‌ای دیگر اقدام به خوردن عسل و دارچین می‌کنند و پس از مدتی نتایج فوق‌العاده‌ای را مشاهده می‌کنند.

اگر نابارور هستید، خودتان و همسرتان از این معجون استفاده کرده و سعی کنید در چای و غذاهای‌تان از دارچین استفاده کنید.

۶- دارچین و عسل و لیمو

برای بیماری‌های قلبی و کلسترول، ترکیب عسل و دارچین و لیمو ، می‌تواند درمان بسیار خوبی باشد. به‌علاوه درمان این بیماری‌ها، در کاهش درصد ابتلا به بیماری آترواسکلروزیس‌ موثر است. برای استفاده از ترکیب دارچین و عسل و لیمو به این منظور باید سه قاشق چای‌خوری دارچین و دو قاشق عسل را با مقداری آب و لیموترش مخلوط کرده و استفاده کنید.

عسل و دارچین

۷- رفع تنبلی تخمدان

یکی از دلایلی که باعث ناباروری خانم‌ها می‌شود، تنبلی تخمدان است. تنبلی تخمدان علاوه بر ناباروی، نظم قاعدگی را برهم زده و باعث فعال شدن هورمون‌های مردانه می‌شود.‌ استفاده از عسل و دارچین روشی است که باعث تقویت رحم خانم‌ها شده و بارداری آنها را تسریع می‌کند. در واقع استفاده از این ترکیب، مشکل تنبلی تخمدان‌ را حل می‌کند. ژاپن، چین و کشورهایی دیگر نیز از این روش باروری استفاده می‌کنند.

۸- رفع خستگی

قند موجود در عسل حاوی ویژگی‌هایی است که به بدن هیچ ضرری نمی‌رساند و حتی باعث استحکام آن نیز می‌شود. برای برطرف کردن خستگی‌‌تان در روز این معجون را آماده کرده و استفاده کنید. نصف قاشق سوپ‌خوری عسل را در لیوان آبی بریزید و دارچین پودر شده را به آن اضافه کنید. زمان خوردن این ترکیب، صبح‌ها بعد از مسواک زدن و بعد از ظهر‌ها است. تاثیر این معجون را می‌توانید بعد از استفاده مرتب آن در مدت یک هفته مشاهده کنید.

۹- راهی برای زیبایی موها

برای اینکه موهایی خوش‌حالت داشته باشید باید هر چند وقت یکبار آنها را تقویت کرده و باعث افزایش رشد و زیبایی آنها شوید. برای این کار عسل و دارچین برای مو ها یتان استفاده کنید. کافی است مقداری روغن زیتون را گرم کرده و یک قاشق غذاخوری عسل و همچنین یک قاشق چای‌خوری دارچین را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب باهم ترکیب کنید و آن‌را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای‌تان قرار دهید. بعد از گذشت این مدت می‌توانید موها را با شامپو و آب گرم شسته و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

ترکیب عسل و دارچین

سخن پایانی

این مقاله که فواید دارچین و عسل را مورد بحث و بررسی قرار داد، تنها ‌موارد انگشت‌ شماری از فایده‌های بیشمار این ماده‌های غذایی را مرور کرد. موادی که از دل طبیعت گرفته می‌شوند، هر کدام پر از شگفتی هستند، که بشر تا به‌ حال نتوانسته است همه‌ی فواید یک ماده را کشف کند؛ چه بسا مواد و گیاهانی که هنوز دلیل حضورشان را متوجه نشده‌ایم.

اگر از این اطلاعات شگفت‌زده شده‌اید و به خرید دارچین فکر می‌کنید کافی است از طریق لینک زیر، با ثبت سفارش به خرید پودر دارچین بپردازید.

بریم برای خرید دارچین

بانک طعم 12 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید