خواص پودر سیر؛ روش تهیه پودر سیر از پوست کندن تا پودر کردن + فیلم

در این مقاله روش تهیه پودر سیر از پوست کندن تا پودر کردن و خواص پودر سیر را بیان میکنیم. خرید پودر سیر را از سایت بانک طعم انجام دهید.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

گیاه سیر یکی از ارزشمندترین گیاهانی است که در اختیار ما قرار گرفته شده است.‌ به روش‌های مختلفی می‌توان از این گیاه استفاده کرد؛ ما در این مطلب می‌خواهیم به روش تهیه پودر سیر بپردازیم و طرز تهیه پودر سیر در خانه را برایتان شرح دهیم.

گیاهانی مانند سیر و پیاز را به دو صورت خشک و تر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با مطالعه‌‌‌ی مقاله ی تهیه پودر پیاز خانگی به ۳ روش + خواص پودر پیاز و مقاله ی زیر این دو گیاه را به راحتی پودر کرده و استفاده کنید. با همراهی شما می‌خواهیم در این مقاله روش تهیه‌ی پودر سیر را توضیح دهیم؛ لازم به ذکر است که این روش تفاوت چندانی با طرز تهیه پودر سیر صنعتی ندارد.

آشنایی با روش تهیه پودر سیر

گیاه سیر فواید بسیاری دارد؛ از این گیاه می‌توان استفاده‌های خوراکی و درمانی بسیاری کرد. روش‌های استفاده از این گیاه خوش‌طعم نیز کاملا سلیقه‌ای است. برخی از پودر آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌‌دهند از آن به‌صورت تازه استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم راجع به روش تهیه پودر سیر و مراحل مختلف این کار صحبت کنیم؛ تا پایان مطلب ما را همراهی کنید و با ویژگی‌های خاص این گیاه فوق‌العاده آشنا شوید.

خواص پودرسیر

پوست کندن سیر 

برای جدا کردن پوست سیر دو روش ساده وجود دارد که کار را آسان‌تر می‌کند. راه اول برای جدا سازی پوست سیرها این است که هر مقدار سیر که مد نظرتان است را در یک شیشه‌ مُربا قرار دهید. و درب شیشه را کاملا ببندید. سپس به تکان دادن شیشه مربا بپردازید؛ با خوردن تکه‌های سیر به یکدیگر و در و دیوار شیشه پوستشان به راحتی جدا می‌شود؛ حتی پوست‌های نازکی که روی سیر وجود دارند نیز به راحتی جدا می‌شوند.

و روش دوم جدا کردن پوست سیر خیس کردن چند دقیقه‌ای آنها در آب است. بعد از خیس خوردن سیرها می‌توان به راحتی پوستشان را جدا کرد و آنها را برای مرحله‌ی بعد آماده کرد.

استفاده از سیر در سوفریتو

نحوه ی خشک کردن سیر 

بعد از جدا کردن پوست سیر باید به طور مناسب به خشک کردن سیرها بپردازید؛ برخی از روش‌هایی که برای خشک کردن سیر از آنها استفاده می‌کنند عبارت‌اند از خشک کردن در آفتاب، روی فر، روی شوفاژ، بخاری و مایکروفر. همه‌ روش‌های خشک کردن سیر مناسب هستند؛ اینکه افراد کدام روش را برای خشک کردن انتخاب می‌کنند به شرایط خودشان بستگی دارد.

تهیه پودر سیر

خشک کردن سیر در آفتاب

ساده‌ترین روش خشک کردن سیر قرار دادن آنها در آفتاب است. برای این روش خشک کردن باید بعد از جدا کردن پوست سیرها آنها را به صورت ورقه ورقه درآورید، به طوری که نازکی ورقه‌ها کاملا احساس شود. بعد از این مرحله باید آنها را روی پارچه‌ی تمیزی پهن کنید و در آفتاب قرار دهید.

خشک کردن سیر در فر

یکی دیگر از روش‌های خشک کردن سیر، خشک کردن آن در فر اجاق گاز است. سیرهای ورقه شده را باید در یک توری مناسب یا سینی فر در دمای ۱۱۰‌ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید و بعد از گذشتن مدت زمان یک و نیم تا دو ساعت از داخل فر بیرون آورید. مدت زمانی که گفته شد می‌تواند بسته به اندازه‌ی ورقه‌های خردشده‌ی سیر تغییر پیدا کند. برای اطمینان از خشک شدن سیرها می‌توانید یکی از آنها را برش دهید و متوجه خشک شدن آنها بشوید.

در روش تهیه پودر سیر باید به این مورد توجه کنید که چه امکاناتی در اختیارتان است؛ برخی در خانه‌ای زندگی می‌کنند که نمی‌توانند از نور مستقیم خورشید استفاده کنند و برخی دیگر اجاق گاز فر ندارند و… ، باید مشخص کنید که کدام یک از روش‌ها برای شما مناسب‌تر است و زودتر نتیجه می‌دهد.

مزیتی که می‌توان برای روش خشک‌‌کردن در فر بیان کرد این است که این روش زودتر نتیجه می‌دهد؛ برای خشک کردن سیر در آفتاب باید چند روز متوالی آنها را روبه‌روی آفتاب قرار دهید‌ ولی خشک کردن سیر‌ها با این روش می‌تواند تایم بسیار کمتری را صرف کند.

استفاده از خواص پودر سیر

خشک کردن سیر ها روی شوفاژ یا بخاری

آلودگی هوا یکی از مواردی است که اجازه نمی‌دهد سیرها در فضای باز با نور مستقیم خورشید خشک شوند. در این مناطق آلوده می‌توانید برای خشک کردن سیرها آنها را در یک سینیِ آلومینیومی بچینید و سپس سینی را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند.

خشک کردن سیرها در مایکروفر

مایکروفر یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که می‌توانید سیر را در آن خشک کنید. بعد از خشک شدن کامل سیرها با هر روشی که انتخاب کردید، نوبت به پودر کردن آنها می‌رسد. پودر کردن سیر نیز روش‌های متفاوتی دارد، با ما همراه باشید و خودتان به سادگی یک پودر سیر خوب و با کیفیت را درست کنید. یکی از نگرانی‌هایی که خانم‌های کدبانوی آشپز با آن مواجه هستند، خرید مواد غذایی با کیفیت و درجه یک است. شما با یادگیری روش تهیه پودر سیر در این مطلب، حداقل خیالتان از بابت پودر سیر راحت خواهد بود.

روش تهیه نان سیر

روش تهیه پودر سیر خانگی

آخرین مرحله‌ای که در روش تهیه پودر سیر وجود دارد پودر کردن سیرها است. شما برای پودر کردن سیرها می‌توانید از دو روش استفاده کنید. اولین روش پودر کردن سیر به این صورت است که شما باید تمامی سیرها را داخل مخلوط کن یا آسیاب بریزید و پودر کنید.

و روش دوم این است که تمامی ورقه‌های خشک شده سیر را در شیشه یا پاکت زیپ کیپ در محل خنک و خشک نگهداری کنید و در مواقع لازم آنها را آسیاب کرده و در غذا بریزید. تهیه پودر سیر به روش دوم این امتیاز را به شما می‌دهد که بتوانید پودر سیر خوش عطر و طعم‌تری داشته باشید.

مصرف پودر سیر

در تهیه‌ی پودر سیر و نگهداری از آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر برای خشک کردن پودر سیر از فر استفاده می‌کنید، می‌توانید برای خوش رنگ‌تر شدن پودر سیر دمای فر را کاهش دهید تا سیرها به آرامی خشک شوند.

همچنین می‌توانید برای خشک کردن آرام سیرها بجای فر از تابه استفاده کنید؛ اگر تابه را برای خشک کردن انتخاب کردید باید گاز را کمتر کنید و از شعله پخش‌کن استفاده کنید. این کار ممکن است مدت خشک شدن را زیادتر کند اما باعث خوشرنگی پودر سیرتان می‌شود.

بهتر است برای تهیه‌ی پودر سیر ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه آنها را در فریزر قرار دهید تا گازهای سمی و اشک‌آور آنها از بین برود و شما را اذیت نکند.

یک خانم آشپز نمونه باید علاوه بر دانستن روش تهیه پودر سیر ، به شیوه درست نگهداری پودر سیر نیز باید توجه کند که زحماتش به هدر نرود. برای این کار باید پودر سیر درست شده و ورقه‌های سیر خشک شده را بعد از قرار دادنشان در یک قوطی یا شیشه‌ی مناسب در جای خنک و خشک مانند یخچال نگهداری کنید.

اگر می‌خواهید پودر سیر‌تان حالت چسبندگی نداشته باشد بهتر است مقداری نمک به آن اضافه کنید. این کار را می‌توانید برای پودر سیرهایی که از بازار خریداری می‌کنید نیز انجام دهید.

خواص فوق‌العاده‌ی سیر

سیر یکی از فاکتورهایی است که به کرات برای سلامتی پیشنهاد شده است. این ماده به صورت‌های مختلف خام، سرخ شده، پخته و… می‌تواند کلسترول خون را تا حد بسیاری کاهش دهد. سیر یک درمانگر خوب برای بیماری‌های قلبی و فشار بالای خون است؛ این ماده برای افرادی که به درمان‌های طب سنتی علاقه‌مند هستند مورد بسیار مناسبی است.

تهیه پودر سیر


آلیسین موجود در سیر در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است به حدی که خطر آن‌را نصف می‌کند، برخی از افراد برای پاکیزه کردن محیط و جلوگیری از سرماخوردگی آن‌را پوست می‌گیرند و در محیط قرار می‌دهند.‌

سیر خام حاوی فیتوکمیکال‌ است، فیتوکمیکال در از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا تاثیرگذار است.

این ویژگی‌های گفته شده، سیر را به یک ماده‌ی ارزشمند تبدیل کرده است؛ امیدوارم شما هم استفاده از آن ‌را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

سخن آخر

در مطلبی که روش تهیه پودر سیر را در آن شرح دادیم راجع‌به اهمیت خشک کردن گیاهان و استفاده‌ی آنها در غذاها صحبت کردیم. شرایط زندگی برخی از خانواده‌ها به گونه‌ای است که خودشان نمی‌توانند به درست کردن این محصولات بپردازند؛ خبر خوش این است که می‌توانند از طریق فروشگاه‌ اینترنتی بانک طعم به خرید محصولات مورد نظر پرداخته و با آگاهی آنها را انتخاب کنند. مثلا شما می‌توانید علاوه بر خرید پودر سیر و همچنین خرید پودر پیاز ، مقاله تهیه پودر پیاز خانگی به ۳ روش + خواص پودر پیاز را هم مطالعه کنید. و با اطمینان از چگونگی ساخت محصولات به خرید پودر سیر خانگی و نظایر آن بپردازید.

اگر پودر سیر را در خانه درست کرده اید خوشحال می‌شویم در کامنت برای ما بنویسید. و از تجربیات خودتان برایمان بگویید.

بریم برای خرید پودر سیر

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید