تفاوت چای شکسته با قلم و ممتاز در چیست؟

تفاوت چای شکسته با قلم این است که چای بهاره شکسته، از چای قلم ریزتر است و این چای، دارای بیشترین سهم از تولید هر کارخانه چای‌سازی هست.
08 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

چای یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های معطر و پرطرفدار است. چای پس از آب، پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان به حساب می‌آید. حتما هنگام صبحانه یا عصر در مواقع بسیار زیادی چای مصرف کرده‌اید. چای بر اساس نوع فرآوری که دارد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. بیشتر مردم در کشور ایران، از چای سیاه بهاره یا چای بهاره در رنگ سبز استفاده می‌کنند. استان گیلان به دلیل این که آب و هوای گرم و مرطوبی دارد، منطقه بسیار مناسبی برای کاشت و پرورش انواع چای است. از آن‌جایی که بسیاری به دنبال مصرف انواع چای هستند، در این‌جا می‌خواهیم برای شما تفاوت چای شکسته با قلم و انواع چای مانند چای بهاره، چای بهاره شکسته، چای سیاه شکسته و… . را بیان کنیم. با دانستن فرق چای شکسته با قلم می‌توانید بهترین چای را با توجه به نیاز خود تهیه کنید و از مصرف چای لذت ببرید.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند.

همین الان کلیک کنید


چای ممتاز

چای ممتاز یکی از بهترین انواع چای گیلان است و در رده بعد از چای سرگل قرار دارد که در آن برگ‌های جوان و بالایی بوته چای را دست‌چین می‌کنند و عطر و طعم بالاتری در این چای وجود دارد. در این چای برگ‌های بالایی و پایینی بوته چای وجود دارند که از نظر اندازه کمی بزرگ‌تر هستند و دارای عطر و طعم ملایم‌تر و با تلخی کم‌تری نسبت به چای سرگل است. هم‌چنین انواع چای ممتاز نسبت به چای سرگل مانند چای بهاره و چای سیاه شکسته قیمت کم‌تری دارد.

چای ممتاز

چای سرد چیست و طرز تهیه آن

آیس تی یا چای سرد، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توان آن را در خانه درست و میل کرد. در این مقاله به طرز تهیه طرز تهیه آیس تی با شیر، هلو و لیمو که خواص فوق‌العاده‌ای برای لاغری هم دارد، خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چای قلم

چای قلم یکی از مهم‌ترین انواع چای است. تفاوت چای شکسته و قلم قابل توجه است. به همین دلیل است که چای قلم مانند چای شکسته لاهیجان مورد توجه قرار گرفته است. چای قلم بر خلاف چای ممتاز و چای سرگل به گونه‌ای است که معمولا از برگ‌های پایینی بوته چای و همراه با ساقه چیده می‌شود و به همان صورت نیز فرآوری می‌شود. به همین دلیل چای قلم درشت‌تر از سایر انواع چای گیلان است. چای قلم به این دلیل قلم نامیده می‌شود که ساقه‌های چای در این چای وجود دارند.

افراد بسیار زیادی دوست دارند که از چای قلم استفاده کنند. زیرا چای قلم عطر و طعم و رنگ ملایم‌تری نسبت به دیگر انواع چای مانند چای بهاره شکسته و چای سیاه بهاره دارند. مقدار کافئین موجود در چای قلم در مقایسه با چای ممتاز و سرگل به طور قابل توجهی کم‌تر است. هم‌چنین چای قلم دم‌کرده، دارای رنگی قرمز و شفاف است. در خرید چای بهاره دقت داشته باشید که چای قلم بیشترین محبوبیت و مصرف را در میان تمام چای‌های ایرانی دارد. در بررسی تفاوت چای شکسته با قلم، حتما باید به این ویزگی‌های چای قلم توجه کرد.

تفاوت چای شکسته و چای قلم

چای شکسته

چای سیاه شکسته، یکی از مهم‌ترین انواع دیگر چای است که به دلیل فرق چای شکسته با قلم و دیگر انواع چای بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. برای درست کردن چای شکسته لاهیجان لازم است که ابتدا همه برگ‌های بوته چای چیده شود. پس از آن باید ساقه را از گیاه چای جدا کنید. برگ‌های درشت چای را با دقت خرد کنید. تفاوت چای شکسته با قلم این است که چای سیاه شکسته بهاره، از چای قلم ریزتر است و این چای، دارای بیشترین سهم از تولید هر کارخانه چای‌سازی هست.

چای سیاه شکسته بهاره به دلیل اندازه ریزتری که دارد، زودتر دم کشیده می‌شود. این چای شکسته بیشتر برای کسانی ماسب است که می‌خواهند چایشان هر چه زودتر دم بکشد. عجله در نوشیدن چای خود دارند. اگر چای شکسته در فصل بهار برداشت شده باشد، عطر و طعم بسیار بهتری نیز خواهد داشت و به آن چای بهاره شکسته ممتاز می‌گویند. در هنگام خرید چای سیاه بهاره، چای سیاه شکسته بهاره یکی از مهم‌ترین چای‌هایی است که حتما در نظر داشته باشید. در حالی که اگر چای شکسته، در فصل تابستان برداشت شود، عطر کم‌تری خواهد داشت و طعم آن نیز دارای تلخی بیشتری است..

مقایسه انواع چای

بررسی تفاوت چای شکسته با قلم و ممتاز نشان می‌دهد که چای ممتاز در مقایسه با چای قلم و چای شکسته دارای عطر و طعم بهتری است و خوش‌رنگ‌تر نیز به نظر می‌رسد. در حالی که چای قلم، عطر و طعم ملایم‌تری دارد. بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند از عطر و طعم ملایم‌تر چای استفاده کنند. در خرید چای بهاره این یکی از نکات مهم به نظر می‌رسد که حتما دقت کنید. علاوه بر عطر و طعم که در تفاوت چای شکسته و قلم باید دقت کرد، قیمت چای یکی از نکات مهم دیگر است که باید در نظر گرفت.

قیمت چای قلم نسبت به چای شکسته و چای ممتاز پایین‌تر است. این باعث می‌شود که چای قلم از انواع محبوب چای به نظر بیاید. دیگر فرق چای شکسته با قلم این است که چای شکسته زوددم است و رنگ بیشتری دارد. به همین دلیل بیشتر برای استفاده در ادارات یا جاهایی مناسب است که فرصت کافی برای دم کشیدن چای وجود ندارد.

با مشاهده تفاوت چای شکسته با قلم می‌توان فهمید که در برداشت چای از مزرعه، پس از برداشت برگ سبز چای شامل برگ‌های لطیف و کوچک بالایی که سرگل نام دارد تا برگ‌های پهن‌تر و ساقه‌ی چای همگی درون گونی ریخته شده و توسط کشاورزان به کارخانه‌ی چای تحویل داده می‌شود. در کارخانه چای، مراحل مختلف فرآوری انجام می‌شود و برگ‌های چای سورتینگ یا غربالگری می‌شوند. به این ترتیب چای‌ها به انواع مختلف چای ممتاز، چای قلم و چای شکسته تفکیک خواهند شد و انواع چای بهاره قابل استفاده هستند.

نوشیدن انواع چای

چای سرگل بهاره به روش سنتی و نوع شکسته

چای سر گل بهاره یکی از انواع چای سیاه بهاره است. این چای به گونه‌ای است که برگ‌های سرگل، اندازه یک تا دو بند انگشت دارند ولی برگ‌های پایین‌تر، اندازه بزرگتری دارند، کمی تلختر هستند و دارای عطر و طعم کم‌تری هستند. به همین منظور یک راه شناسایی این نوع چای، اندازه برگ‌های آن است. برخی کشاورزان، این چای سرگل را به صورت درشت و خرد نشده عرضه می‌کنند تا نشان دهند که چای ایرانی سرگل است.

همچنین به سفارش مشتریان خود، چای سرگل را در نوع خرد شده و سورتینگ شده هم می‌توان عرضه کرد تا هم دم کشیدن آن ساده‌تر شود هم ظاهر تجاری و زیبا داشته باشد و فاقد چوب یا ساقه چای باشد؛ البته نکته جالب این است که کیفیت و طعم هر دو نوع چای خرد شده و سورتینگ بسیار نزدیک هم هست و هر دو چای بهاره مرغوبیت قابل توجهی دارند. اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب ۶ راه تشخیص چای اصل بهاره از تقلبی هم کمک کننده خواهد بود.

چای چه تاثیری بر بیماری قلبی و عروقی دارد؟

در این مقاله به‌طور کامل به فواید چای سبز برای قلب و همچنین به عوارض و مضرات چای برای قلب خواهیم  پرداخت تا مصرف درست‌تری از چای داشته باشیم پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


چای سرگل بهاره

خرید چای

در این جا سعی کردیم شما را به خوبی با تفاوت چای شکسته با قلم و ممتاز آشنا کنیم تا تا بتوانید با توجه به انواع چای، خرید چای سیاه بهاره را با موفقیت بسیار زیادی انچام دهید. حال که با انواع گوناگون چای به خوبی آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌شود برای خرید چای سیاه شکسته و خرید چای در انواع دیگر از فروشگاه بانک طعم اقدام کنید. بانک طعم امکان خرید چای در انواع مختلف با کیفیت و طعم بسیار عالی و قیمت مناسب را برای شما فراهم می‌کند و صبح و عصر بسیار عالی با خرید چای مناسب خواهید داشت. برای خرید چای سیاه شکسته و دیگر انواع چای که معرفی کردیم، بر روی لینک زیر کلیک کنید تا سفارش خود را ثبت کنید و چای را در زودترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند.

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 08 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید