۶ راه تشخیص چای اصل بهاره از تقلبی

تشخیص چای اصل ایرانی،قطعا یکی از دغدغه‌های اصل ما در انتخاب چای اصل است چون چای اصل هم سالم‌تر و خوش‌طعم‌تر است.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

چای اصل ایرانی یکی از مهم‌ترین محصولات گیاهی است که روزانه بسیار مصرف می‌کنید و همراه صبحانه یا میان‌وعده بسیار نوشیده‌اید و از آن لذت برده‌اید. چای ایرانی گیاهی است که محصول استان‌های شمالی ایران است و در فصل‌های بهار و تابستان و پاییز تولید می‌شود و وارد بازار می‌شود. چای بهاره یکی از محصولات مهم گیاهی و نوشیدنی است که در فصل بهار کشت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از حانوارهای ایرانی قرار می‌گیرد و حتما بسیاری از اوقات هنگام مصرف صبحانه و عصرانه، چای بهاره مصرف کرده‌اید. ولی برای استفاده از چای باید تشخیص چای اصل بهاره ایرانی را به خوبی بلد باشیم. پس با ما همراه باشید.

در ابتدای فصل بهار ریشه‌های گیاه چای بسیار بهتر از خاک تغذیه می‌کنند و به همین دلیل چای بهاره دارای طراوات و مزه بسیار بهتری است و علاوه بر خواص درمانی بسیار زیاد، عطر و طعم بسیار عالی دارد و با خوردن آن لحظات بسیار عالی را تجربه خواهید کرد. برگ‌های جوان چای بهاره در فصل بهار مزه تلخی ندارند و با طعم گسی که دارند، طرفدران بسیار زیادی دارند و افراد زیادی به دنبال خوردن چای بهاری هستند.

به غیر از چای بهاری در فصل‌های تابستان و پاییز نیز گیاه چای کشت می‌شود که برگ‌های این‌ چای‌ ها دارای مزه بسیار مناسب چای بهاری نیستند بلکه کمی تلخ‌تر هستند و بوی عطر آن‌ها کم‌تر است. می‌توان گفت که چای بهاره بهترین عطر و بو را در بین چای‌های ایرانی دارد و با تشخیص چای بهاره اصل می‌توان بهترین چای ایرانی را مصرف کرد.

اگر دوست دارید در مورد خواص چای بهاره بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم مقاله“خواص چای بهاره، بهترین چای ایرانی“ را حتما بخوانید.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند

همین الان کلیک کنید


راه‌های تشخیص چای ایرانی اصل

برای این‌که شما بتوانید چای ایرانی را به راحتی مصرف کنید و بهترین طعم و عطر را از آن تجربه کنید، بسیار مهم‌است که بتوانید تشخیص چای اصل را به روش درستی انجام دهید و با تشخیص چای خوب بهترین استفاده را از چای در هنگام صبحانه و عصر داشته باشید و لحظات بهتری در روز برای خود داشته باشید. در ادامه انواع راه‌های موثر برای تشخیص چای اصل و تشخیص چای بهاره اصل را بیان می‌کنیم تا این کار را همیشه به راحتی انجام دهید.

تشخیص چای بهاره اصل

اینفوگرافیک زنجبیل برای لاغری

یکی از خواص شگفت‌انگیز زنجبیل، استفاده از زنجبیل برای لاغری است. در این مقاله، اینفوگرافیک زنجبیل برای لاغری را به طور کامل برای شما عزیزان قرار دادیم پس حتما این اینفوگرافیک را بخوانید.

همین الان بخون!!


۱- دم کردن چای ایرانی و تشخیص عطر و طعم چای

یکی از راه‌های بسیار مفید برای تشخیص چای اصل ایرانی، تست چای و دم کردن آن است. وقتی که چای بهاره را در آب جوش می ریزید، اگر از همان دقایق اول چای رنگ بدهد و پس از گذشت ۵ تا ۶دقیقه، رنگ زیاد و غیر طبیعی بیینید، معلوم می‌‌شود که از رنگ‌دهنده شیمایی برای افزایش رنگ دهی چای بهاره استفاده شده است. پس از این که چای دم کشید و آن را نوشیدید، باید بسیار به طعم و عطر آن دقت کنید. چای بهاره اصل ایرانی عطر خیلی ملایم و طعم گس دارد و اگر دارای طعم و عطر بسیار زیاد باشد، مشخص خواهد شد که از طعم دهنده های غیر طبیعی برای رنگ و طعم دادن به چای استفاده شده است و تشخیص تقلبی بودن چای اتفاق خواهد افتاد.

پس از یکی از راه های بسیار مناسب برای تشخیص چای اصل ایرانی، دم کردن آن و مقایسه عطر و طعم چای است. بهترین راه برای تشخیص چای اصل ایرانی، این است که آن را به صورت مستقیم از کشاورز بخرید تا بتوانید عطر و بوی چای اصل را بشناسید و کیفیت انواع چای‌هایی را که در آینده مصرف کنید، با کیفیت چای اصل به راحتی مقایسه خواهید کرد و تشخیص چای اصل به راحت‌ترین شکل انجام خواهد شد.

​​۲- ریختن چای درون آب سرد و آزمون

یکی از راه‌های دیگر برای تشخیص چای اصل ایرانی و شناخت کیفیت چای بهاره، ریختن چای درون یک فنجان آب سرد و آزمایش اصل بودن آن است. به این صورت که پس از ریختن چای در آب سرد اگر همان اول چای رنگ بدهد، یعنی چای شما غیر طبیعی است و اصل نیست.

چای اصیل ایرانی

اگر چای اصل باشد و هیچ رنگ‌دانه شیمایی به آن اضافه نشده باشد، وقتی در آب سرد ریخته شود، پس از گذشت مدت زمانی، آب رنگی نخواهد شد و به راحتی تشخیص اصل بودن چای انجام می‌شود. بسیار مشاهده می‌شود که چای‌های کیسه‌ای غیر اصل ایرانی و خارجی در آب سرد رنگ داده‌اند و تقلبی بودن آن‌ها مشخص شده است.

۳- آزمون یک ساعت: تغییر رنگ و لایه چربی

یکی از راه های دیگر برای تشخیص چای اصل ایرانی و وجود مواد شیمایی در چای، کدر شدن چای و تیره شدن رنگ فنجان چای با گذر زمان است. چای خارجی که مواد معطر زیاد شیمیایی دارد، پس از گذشت نیم ساعت یا یک ساعت، به دلیل واکنش مواد شیمایی با اکسیژن هوا، رنگ آن سیاه و تیره می‌شود که نشان‌دهنده تقلبی بودن آن و تفاوت آن با چای بهاره ایرانی اصل است.

یکی از راه‌های مهم در تشخیص چای اصل ایرانی در این است که چای ایرانی مرغوب با گذشت چند ساعت در فنچان چای هیچ تغییر رنگی نمی‌دهد، بر خلاف چای های خارجی تقلبی موجود در بازار که پس از مدتی که در لیوان باقی می‌مانند، یک لایه چربی مانند و قهوه‌ای تیره بر روی سطح لیوان تشکیل می‌شود و مصرف این چای مناسب نخواهد بود.


روش تشخیص چای اصل از تقلبی

۴- مدت زمان دم‌کشیدن چای

یکی از راه های بسیار مناسب دیگر برای تشخیص چای اصل ایرانی که باعث می‌شود چای درجه یک ایرانی را از چای ناسالم و تقلبی تشخیص دهید، این است که به مدت زمان دم‌کشیدن چای توجه کنید. چای بهاره ایرانی اصل به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا دم بکشد و اگر در مدت زمان کوتاه تری دم بکشد، نشان دهنده تقلبی بودن چای است.

۵- توجه به تلخی چای ایرانی

یکی از راه‌های بسیار موثر دیگر برای تشخیص چای اصل ایرانی، توجه به این نکته است که چای بهاره ایرانی طعم تلخی ندارد و فقط مقداری گس است. در حالی که چای پاییزه دارای مزه‌ای تلخ است و اصلا مزه خوبی ندارد. بنابراین با تست کردن دقیق مزه چای می‌توانید به اصل بودن آن به راحتی پی ببرید و اگر تلخی نداشت، بدانید که تشخیص چای خوب را با موفقیت انجام داده‌اید و تشخیص چای اصل ایرانی مصرف کردید.

خواص چای بهاره، بهترین چای ایرانی

چای بهاره، بهترین چای ایرانی دارای خواص بسیار مفیدی در همه زمینه ها است که در این مقاله به خواص و انواع چای بهاره خواهیم پرداخت پس حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان بخون!!


۶- مواد افزودنی و شیمایی در چای ایرانی

مواد افزودنی که به چای اضافه می‌کنند، دارای ترکیبات شیمایی است تا رنگ چای طبیعی را بیشتر کنند و طعم چای را با اسانس‌های مختلف تغییر دهند.

برای تشخیص چای اصل ایرانی، بهترین کار این است که اگر چای ایرانی در لیوان غلیظ و سیاه شود و رنگ آن به سختی از لیوان چای پاک شود، یعنی چای دارای رنگ شیمایی می‌باشد و چای طبیعی نیست و تشخیص چای اصل ایرانی انجام می‌شود. اگر چای طبیعی باشد، رنگی که مربوط به رنگ‌دهی چای ایرانی اصل است، به راحتی از قوری و لیوان شسسته می‌شود و مشخص می‌شود که چای بهاره اصل بوده است.

بنابراین مشاهده کردید که راه‌های زیادی برای تشخیص چای اصل ایرانی وجود دارد و با استفاده از این راهکارهای مناسب می‌توانید چای بهاره اصل ایرانی را به راحتی تشخیص دهید و در این شرایط بازار درگیر چایٰ‌های تقلبی که دارای عوارض و خطرهای زیادی برای بدن شما هستند، نخواهید شد و لذت نوشیدن یک چای طبیعی و مفید همیشه همراهتان خواهد بود. برای آشنایی بیش تر با این چای شگفت انگیز حتما این اینفوگرافیک راهنمایی خرید چای بهاره را بخوانید.


چای اصل ایرانی

حال که به خوبی می‌دانید چای بهاره خواص بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌توان تشخیص اصل بودن آن را انجام داد و از مصرف چای اصل ایرانی لذت برد، دعوت می‌شود که برای خرید چای بهاره اصل از فروشگاه بانک طعم اقدام کنید. بانک طعم چای بهاره اصل را با کیفیت و قیمت بسیار مناسب و با بهترین طعم و بو در اختیار شما می‌گذارد و تجربه بهترین صبحانه و عصرانه را با نوشیدن چای بهاره اصل خواهید داشت. دعوت می شود که برای خرید چای بهاره از فروشگاه بانک طعم اقدام کنید. برای خرید چای بهاره اصل بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه محصولات شوید. در خدمت شما هستیم.

چای سیاه بهاره ممتاز 1402

چای بهاره گیلان، که در فروشگاه "بانک طعم" عرضه می‌شود، معروف‌ترین و مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی است. برگ‌های سبزی که در این چای استفاده می‌شود، از ارتفاعات واجارگاه چای گیلان برداشت می‌شوند. این منطقه شهرت جهانی در تولید چای برگ‌سبز دارد و برگ‌هایی با کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر در این نوع چای بهاره استفاده می‌شوند

همین الان کلیک کنید


بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید