استفاده از زنجبیل برای لاغری و تناسب اندام

یکی از خواص شگفت‌انگیز زنجبیل، استفاده از زنجبیل برای لاغری است. با استفاده از ماسک بینی و صورت و همچنین دمنوش آن میتوانید لاغری را با زنجبیل تجربه کنید.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

زنجبیل گیاهی گلدار است که ریشه آن به عنوان ماده‌ای مفید، خوش عطر و طعم و پرخاصیت در آشپزی کاربرد دارد. برخی از مهم‌ترین خواص زنجبیل عبارتند از: کاهش التهاب، بهبود هضم، کمک به سیری طولانی مدت و تعدیل اشتها. بنابراین زنجبیل برای لاغری موثر بوده و به کاهش وزن کمک می‌کند. ما نیز در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع و موضوعاتی از قبیل نحوه استفاده از زنجبیل برای لاغری سریع یا اهمیت زنجبیل برای چاقی صورت خواهیم پرداخت.

مصرف زنجبیل برای لاغری شکم

زنجبیل، گیاهی با طبع گرم و خشک است. بنابراین مصرف آن با انواع مواد غذایی طبع سرد مانند گوشت و … که در رژیم روزانه افراد وجود دارند، به تعدیل طبع آنها کمک کرده و عطر و طعم بی نظیری نیز به آنها می‌بخشد. از طرفی زنجبیل برای لاغری خوب است زیرا به دوام احساس سیری در بدن کمک کرده و احساس گرسنگی و نیاز به مصرف غذا را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که زنجبیل برای لاغری شکم نیز کاربرد داشته و تأثیر قابل توجهی بر چربی‌های شکمی دارد.


این لاغری به چه شکل برای بدن رخ می‌دهد؟ زنجبیل حاوی ترکیباتی است که هنگام مصرف، چندین فعالیت بیولوژیکی با اثرات ضد چاقی را در بدن تحریک می‌کنند. زنجبیل، به هضم سریع غذا کمک کرده و بدن را تحریک می‌کند تا غذا را در روده بزرگ، به طور کامل هضم کند. یکی از مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده زنجبیل، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و همین ثابت ماندن قند خون، کلیدی برای کاهش وزن است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف زنجبیل در یک رژیم غذایی سالم و همراه با ورزش، راهی برای لاغری و رسیدن به وزن مناسب است. بنابراین شما می‌توانید از خواص ادویه زنجبیل برای لاغری استفاده کنید و از خصوصیات و طبع گرم و دلچسب آن نیز بهره مند شوید.

ترکیب زنجبیل با آبلیمو برای لاغری

یکی از مواد غذایی که ترکیب فوق العاده‌ای برای لاغری و کاهش وزن ایجاد می‌کند، ترکیب زنجبیل و آبلیمو است. آبلیمو و زنجبیل هر دو سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و علاوه بر لاغری، به تقویت کلی بدن نیز کمک می‌کنند. آب لیمو، حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده و نقش مهمی در مهار اشتها دارد.

افزودن مقداری آب لیمو به دمنوش یا چای زنجبیل می‌تواند نیاز بدن شما به آب را برطرف کرده، احساس سیری و کاهش وزن را نیز برای شما فراهم آورد. شما همچنین می‌توانید شربت آبلیمو و زنجبیل را تهیه کرده و به صورت خنک بنوشید. این ترکیب، به هر ترتیبی که تهیه شود، می‌تواند دو الی سه بار در طول روز مصرف شود.

دمنوش زنجبیل

مصرف زنجبیل با ماست برای لاغری

ترکیب ماست، زنجبیل و دارچین می‌تواند یک وعده غذایی یا میان وعده سالم و مقوی برای کمک به لاغری و کاهش وزن باشد. ماست، به خودی خود دارای طبع سرد است، اما افزودن زنجبیل و دارچین یا حتی زنجبیل تنها، می‌تواند موجب تعدیل طبع، افزودن خواص بی نظیر و کمک به بالا بردن سوخت و ساز در بدن شود. در نهایت، خاصیت سیر کنندگی و چربی سوزی زنجبیل موجود در این ترکیب، به لاغری و تناسب اندام شما کمک می‌کند.

اهمیت استفاده از دارچین در این ترکیب، آن است که طبع گرم و خواصی مشابه با زنجبیل دارد. جالب است بدانید که روغن دارچین برای چاقی صورت به کار می‌رود و برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

زنجبیل برای لاغری صورت

اگر قصد دارید تا از زنجبیل برای لاغری کمک بگیرید اما لاغری صورت برایتان مهم‌تر است، می‌توانید از دستور زیر برای تهیه ماسک زنجبیل برای لاغری صورت استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده این ماسک، شامل ۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل و ۳ قاشق غذاخوری گلاب است. این مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیر مانند ایجاد شود. این ماده باید بتواند روی صورت شما بنشیند و جذب آن شود، بنابراین گلاب را کم کم به آن اضافه کنید تا قوام آن قابل کنترل و تنظیم باشد.

زنجبیل و لاغری

برای قرار دادن این ماسک روی صورت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید تا تمیز و عاری از هر گونه ماده آرایشی باشد.
  • ماسک زنجبیل را روی پوست صورتتان قرار داده و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بهتر است در این مدت به آرامی دراز بکشید تا ماسک به خوبی جذب و خشک شود.
  • پس از گذشت ۱۰ دقیقه، صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای اثر بخشی کامل، باید این ماسک را هر روز روی صورت خود قرار دهید. پس از گذشت یک هفته، نتیجه به طور کامل مشهود خواهد بود. اگر از عملکرد ماسک زنجبیل راضی باشید، می توانید ۲ یا ۳ بار در هفته نیز این کار را انجام دهید تا نتیجه آن برای مدت طولانی‌تری حفظ شود.

نکات و ملاحظات

  • توجه کنید که اگر با گذاشتن این ماسک روی صورت خود کمی احساس سوزش یا خارش داشته باشید، طبیعی است. اما اگر میزان خارش شما بیش از حد باشد، باید بلافاصله ماسک را با آب سرد از روی صورت خود بشویید.
  • از زدن ماسک روی ناحیه چشم و لب‌ها خودداری کنید.
  • اگر روی صورت خود آکنه یا زخم دارید، بهتر است از این ماسک استفاده نکنید. زیرا زنجبیل می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و وضعیت آن را بدتر کند.

استفاده از زنجبیل برای لاغری بینی

بینی، به عنوان مرکزی‌ترین و برجسته‌ترین عضو صورت، در اولین نگاه توجه افراد را به خود جلب می‌کند. روش‌های بسیاری وجود دارد که بینی‌های بزرگ و گوشتی را بی عیب و نقص نشان دهد. از جمله این روش‌ها می‌توان به درمان خانگی ساده و آسان برای لاغر شدن بینی و از بین بردن چربی‌های آن اشاره کرد. در این روش شما تنها به یک قاشق چای خوری خمیر دندان، کمی آب، یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و مقداری سرکه سیب نیاز دارید.

سلامتی با زنجبیل

روش تهیه ماسک زنجبیل برای لاغری بینی بدین شکل است که ابتدا باید پودر زنجبیل را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. در ادامه خمیر دندان اضافه کنید و این مخلوط را به طور یکنواخت روی بینی خود قرار دهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، بینی خود را با آب خنک شسته و خشک کنید.

حال یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و بینی خود را با آن پاک کنید. در نهایت، دوباره بینی خود را با آب سرد بشویید. این روش را هر روز تکرار کنید تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید. لازم به ذکر است که انجام این کار به طور منظم، پس از گذشت ۱۰ روز، تفاوت‌ها را آشکار خواهد ساخت.

اگر با مطالعه این مطلب و آشنایی با خواص بی نظیر زنجبیل برای لاغری قصد خرید زنجبیل را پیدا کرده‌اید، نگران نباشید! فروشگاه اینترنتی بانک طعم امکان خرید زنجبیل شامی به صورت آنلاین را برای شما مصرف کنندگان و مشتریان محترم فراهم آورده است. بنابراین شما می‌توانید برای خرید زنجبیل خشک شده یا انواع زنجبیل دلخواه و مورد نیاز خود، از طریق لینک زیر اقدام کنید.

پس از انتخاب محصول و ثبت سفارش خرید پودر زنجبیل محصول مورد نظر شما برایتان ارسال و در اسرع وقت به شما تحویل داده خواهد شد. پس همین حالا سفارش خرید اینترنتی زنجبیل مصرفی خود را ثبت کنید تا زنجبیلی سالم، مرغوب و خوش عطر و طعم را درب منزل تحویل بگیرید!

بریم برای خرید زنجبیل

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید