ادویه کاری در بارداری

برای استفاده از ادویه کاری در بارداری باید باید به همه جوانب توجه کنید تا اتفاقی در دوران بارداری و پس از آن برای مادر و نوزاد نیافتد.
11 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

ادویه کاری یکی از ادویه های بسیار خوش طعم و خوشمزه می‌باشد که مزه و طعمی بسیار عالی به غذا می‌دهد. ادویه کاری ترکیبی از ادویه‌ها و مواد‌غذایی معروف مانند زنجبیل، دارچین، گشنیز، زردچوبه، شنبلیله، هل، فلفل، دانه خردل و…می‌باشد.

با وجود تمام خواص و مزایایی که مصرف ادویه کاری دارد، در برخی موارد باید مصرف آن با دقت و احتیاط بیشتر باشد و نمی‌توان مصرف زیاد و بی­رویه ای از آن داشت. از جمله این موارد، استفاده از ادویه کاری در بارداری می‌باشد که نمی‌توان به راحتی مصرف کرد. در این جا می‌خواهیم بررسی کنیم آیا ادویه کاری در دوران بارداری مضر است یا خیر. و تا چه میزان خوردن ادویه کاری در بارداری مناسب است.

میزان مصرف ادویه کاری در دوران بارداری

در پاسخ به این که استفاده از ادویه کاری در دوران بارداری تا چه اندازه مناسب است، باید گفت که مصرف برخی ادویه­‌ها و موادغذایی می‌­تواند باعث افزایش خطر سقط جنین در خانم‌­های باردار به ویژه در ۳ ماهه اول بارداری شود و مشکلاتی را برای جنین ایجاد کند.

یکی از نکات بسیار مهم در دوران بارداری برای بانوان این است که باید از مصرف غذاهای تند و پرادویه جلوگیری کنند و تا حد امکان کم مصرف کنند. ادویه کاری که از موادی مانند فلفل، هل، زردچوبه و… تشکیل شده است، دارای طعم و بو و مزه ای تند است و   می ت­واند مزه و طعم بسیار تند در غذای مورد علاقه‌مان ایجاد کند..

به گفته مختصصان و بر اساس تحقیقات علمی و تجربی که انجام گرفته است،بسیاری از خانم‌هادر دوران بارداری دچار سوءهاضمه می‌شوند و درد زیادی را احساس می‌کنند. این مشکل در بانوان به دلیل تغییر هورمونی و فشاری است که به واسطه بزرگ شدن رحم به معده وارد می‌شود.

به همین جهت بهتر و مناسب‌تر است که خانم‌های باردار از مصرف ادویه‌هایی که تند هستند و سبب سوزش می‌شوند، خودداری کنند تا از سوءهاضمه شدید و عواقب آن جلوگیری کنند.

فواید ادویه کاری و بارداری

ادویه کاری ترکیبی از ادویه ها و مواد غذایی زیادی است که هر کدام خواص و ویژگی های غذایی خاص خود را دارند که در ادامه و خواص و مضرات اجزای ادویه‌کاری آمده است.

مصرف ادویه کاری در بارداری

زردچوبه در ادویه کاری

از جمله موادی که ادویه کاری را تشکیل می‌دهند، می توان به زردچوبه اشاره کرد که دارای خواص زیاد قابل توجهی می‌باشد ماده زردچوبه موجود در ادویه کاری خاصیت مسکن را دارد و باعث کاهش مشکلات پوستی می‌شود. ماده زردچوبه از آسیب‌های الکل، مواد شیمیایی و قرص‌ها به کبد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ماده زردچوبه باعث کاهش استرس و نگرانی می‌شود و آرامش بیشتری در دوران بارداری به خانم‌ها می‌دهد. با مصرف ادویه کاری تمام خواص زردچوبه به خانم‌ها در دوره بارداری می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر در مورد خواص و نحوه مصرف زردچوبه پیشنهاد می‌کنم که به مقاله چگونگی مصرف زردچوبه و خواص زردچوبه را می‌دانید؟ مراجعه کنید.

​روش پخت مرغ کاری

هل در ادویه کاری 

همچنین ادویه کاری از ماده‌ای به نام هل تشکیل شده‌است که مصرف آن در دوران بارداری دارای فوایدی هست. استفاده از هل در دوران بارداری، می‌تواند به کاهش حالت تهوع کمک کند و جلوی این مشکل را بگیرد. علاوه بر این، ادویه کاری دارای مقداری فلفل نیز می‌باشد که در دوران حساس بارداری فایده بسیار زیادی برای خانم باردار خواهد داشت.

هر چه مقدار کروم بدن بیشتر باشد، میزان قند خون و کلسترول خون کاهش خواهد یافت و از بسیاری از بیماری‌های قلبی و چربی مانند دیابت نیز جلوگیری خواهد شد. فلفل سیاه نیز دارای ماده کروم می‌باشد و مصرف آن می‌تواند از بروز دیابت و افزایش قند در دوران بارداری، جلوگیری کند. پس می‌بینیم که خوردن ادویه کاری در دوران بارداری بسیار مفید است.

ادویه کاری در بارداری

مضرات ادویه کاری در بارداری

با وجود برخی فوایدی که مصرف ادویه کاری در بارداری دارد، مضراتی نیز مصرف این ادویه دارد . از جمله مواد موجود در ادویه کاری، شنبلیله می‌باشد که مصرف آن در بارداری مضر است. دانه موجود در شنبلیله اثر محرکی بر رحم مادر دارد که به همین دلیل، استفاده از آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.علاوه بر آن مصرف ماده شنبلیله باعث مشکلاتی مانند التهاب، نفخ و اسهال می‌شود و مصرف مقدار اضافی از شنبلیله سبب تضعیف رشد جنین خواهد شد.

متوجه شدیم که خوردن ادویه کاری در دوران بارداری هم دارای مضرات و مشکلاتی است . ادویه کاری را در دوران مهم و حساس بارداری می‌توان مصرف کرد. به ویژه در ۳ ماه اول بارداری باید دقت زیادی کرد که مصرف ادویه کاری تا حد امکان کم باشد تا مشکلی برای جنین و مادر به وجود نیاید. 
خوردن ادویه کاری در بارداری

خوردن ادویه کاری در بارداری می‌تواند فوایدی را به بدن برساند که به خاطر وجود انوع مواد غذایی داخل آن است اما باید در مصرف آن بسیار دقت کرد که از حد و اندازه ای بیشتر نشود و در حد معتدل و مناسب باشد تا در دوران بارداری به بدن آسیب نرساند. 

بانک طعم با فراهم کردن بستری مناسب و آسان برای خرید و مصرف ادویه کاری در خدمت شما است. به امید این که تجربه ای مناسب از مصرف این ادویه داشته باشید. با کلیک بر روی لینک زیر، می­توانید به صفحه فروش ادویه کاری بروید.

بریم برای خرید ادویه کاری

بانک طعم 11 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید