ادویه های اشتها آور؛ افزایش وزن با ادویه

یکی از راه‌های راحت برای چاق شدن، استفاده از ادویه اشتها‌ آور است. در این مقاله انواع ادویه اشتها آور که به ادویه چاق کننده معروف هستند را معرفی می‌کنیم.
13 بهمن 1401 توسط
بانک طعم
| هنوز نظری وجود ندارد

یکی از چالش‌هایی که اکثر افراد در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند، داشتن تناسب اندام و وزن مناسب است. در همین راستا در طی زندگی هر فرد برای رسیدن به تناسب اندام لازم است به کاهش وزن یا افزایش وزن اقدام کند. در مورد کاهش وزن معمولا بیشتر صحبت می‌شود اما نکته اینجاست افزایش وزن نیز هم اندازه کاهش وزن و یا شاید بیشتر از آن فرد را دچار مشکل می سازد و نیاز به مواد کمک کننده مانند انواع ادویه اشتها آور و چاق کننده دارد. شناخت بهترین ادویه اشتها آور طبیعی، از اهداف این مقاله است. 

افزایش وزن همچنین دارای اصول و قواعدی است که بدون در نظر گرفتن آنها، سلامتی فرد در خطر قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم راهکاری مناسب برای افزایش وزن اصولی را معرفی کنیم. استفاده از ادویه های اشتها آور برای افزایش وزن یکی از راه های سالمی است که می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری رساند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند ادویه اشتها آور طبیعی را به شما معرفی کنیم.

انواع ادویه اشتها آور برای افزایش وزن

۱− پودر لیمو

یکی از بهترین ادویه اشتها آور که با طعم و عطر فوق العاده خود می‌تواند سبب افزایش اشتها شود، پودر لیمو است. استفاده از پودر لیمو روی غذا یا سالاد سبب افزایش لذت از غذا و در نهایت افزایش وزن می‌گردد.

پودر لیمو همچنین از ادویه های فوق العاده با خواص آنتی اکسیدانی است که قادر است با سرطان مبارزه کند. پودر لیمو دارای مقادیر زیادی ویتامین C، پتاسیم و کلسیم است و یک ادویه اشتها آور فوق العاده با خواص تقویت کنندگی معده است.


ادویه پودر لیمو

۲− فلفل سیاه

یکی از پرمصرف‌ترین و مفیدترین ادویه‌ها فلفل سیاه است. این ادویه عملکرد گوارش را بهبود بخشیده و جزو انواع ادویه اشتها آور است. فلفل سیاه همچنین قادر است حس بویایی را تحریک کند و به لذت بردن بیشتر از غذا کمک نماید. گاهی اوقات فلفل سیاه به عنوان راهی برای برطرف کردن کم اشتهایی توصیه می‌گردد.

فلفل سیاه دارای ترکیب شیمیایی به نام پیپرین است که به آن طعم تندی بخشیده است. این ماده قادر است جذب مواد مغذی گوناگون را افزایش دهد و به بهبود سلامتی در بدن کمک کند. فلفل سیاه همچنین دارای خواص ضد نفخ نیز است.

۳− جینسنگ

یکی از ادویه های بسیار پر طرفدار و پر فایده است که سلامتی را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد. بیشتر خواص جینسنگ در ریشه آن وجود دارند. این گیاه قادر است که به کم کردن سوء هاضمه و بی اشتهایی کمک کند. در واقع پودر جینسنگ یک پودر با خواص افزایش وزن فوق العاده است.

جینسنگ یکی از بهترین ادویه اشتها آور است که به فرد کمک کند تا مقدار غذای بیشتری استفاده کند. این ادویه بدون آسیب به سلامتی قادر است به افزایش وزن کمک کند. همچنین مصرف این ادویه سبب جذب بهتر مواد غذایی در بدن می‌گردد.

ادویه جینسنگ

۴− گلپر

تأثیرات شگفت انگیز و مثبت گلپر روی معده نشان دهنده خواص این ادویه مشهور است. گلپر قادر است اشتها را بالا ببرد و به فرد کمک کند تا به شکلی درست و اصولی وزن خود را افزایش دهد. در نتیجه این ادویه نوعی از ادویه اشتها آور نیز محسوب می‌گردد. گلپر همچنین از ادویه های پرکاربرد در تهیه ترشی است که از آن می‌توان برای بالا بردن اشتها استفاده نمود. گلپر به دفع سموم بدن کمک کرده و به افزایش ترشحات معده می‌انجامد. این ادویه مفید هضم غذا را بهبود بخشیده و ضد نفخ است. گلپر همچنین زخم های پوستی را درمان می‌کند و از دیگر خواص آن می‌توان به بهبود عملکرد حافظه اشاره نمود.

۵− دارچین

سالم‌ترین ادویه ای که می‌توانید با خرید آن به عنوان ادویه اشتها آور به افزایش وزن کمک کنید، دارچین است. خرید دارچین علاوه بر افزایش اشتها، دارای خواص ضد قارچ، ضد نفخ و کم کردن سطح قند خون نیز می‌باشد. دارچین به صورت طبیعی در ساختار خود سینامیک آلدهید دارد که می‌تواند اشتها را به شکل طبیعی بالا ببرد. دارچین همچنین دارای فواید زیادی برای قلب است. این ادویه خوش عطر و معروف، کلسترول و فشار خون را کنترل می‌کند که از مهم ترین دلایل بیماری‌های قلبی هستند. دارچین میزان کلسترول بد خون را کاهش داده و با کنترل فشار خون مانع از بروز بیماری‌های قلبی می‌گردد.

۶− زنجبیل

یکی از ادویه های پرکاربردی که در آشپزخانه از آن زیاد استفاده می‌شود، زنجبیل است. زنجبیل قادر است مشکلات معده و روده را برطرف کند و به افزایش اشتها بیانجامد. این ادویه همچنین در برطرف کردن مشکلات گوارشی عملکرد خوبی دارد. مصرف این ادویه خوش عطر نیز به اندازه مناسب سبب رسیدن به تناسب اندام و افزایش وزن می‌گردد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوارشی، دل درد است که زنجبیل با خواص فوق العاده خود روی کلیه، کبد و روده قادر است به کاهش آن کمک کند. از دیگر خواص این ادویه چاق کننده می توان به پیشگیری از عفونت‌های سرماخوردگی، خواص ضد التهابی و درمان حالت تهوع اشاره کرد.

ادویه زنجبیل

۷− هل

رایحه خوش و دلپذیر هل، آن را تبدیل به یک طعم دهنده بی نظیر و بهترین ادویه اشتها آور کرده است. استفاده از هل می‌تواند اشتها را بالا ببرد و در کنار آن خواص درمانی فوق العاده‌ای نیز دارد. هل به هضم بهتر غذا کمک کرده و سبب تحریک اشتها می‌گردد. هل از ادویه های مفید برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و درمان کردن افسردگی است. این ادویه پرخاصیت همچنین قادر است سکسکه را برطرف کند و سلامت پوست را تأمین نماید. هل همچنین از رفلکس اسید معده پیشگیری کرده و خواص سم زدایی و بهبود گردش خون را داراست.

۸− پودر آویشن

یکی از ادویه های پرطرفدار است که در نواحی کوهپایه‌ای و در جنگل‌های آزاد می‌روید. این گیاه طبعی گرم و خشک داشته و به برطرف کردن ضعف جسمانی و بالا بردن اشتها کمک می‌کند. عطر فوق العاده آویشن یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این ادویه به افزایش اشتها آوری کمک می‌کند. آویشن همچنین سرعت هضم غذا را افزایش می‌دهد و به برطرف کردن نفخ معده کمک می‌کند. آویشن همچنین قادر است عفونت را در نواحی مختلف بدن از بین ببرد. این گیاه از تأثیرگذارترین ادویه ها روی بیماری سندرم روده تحریک پذیر است.

۹− رازیانه

تخم رازیانه یکی از چاشنی‌هایی است که برای طعم دادن به غذا به آن اضافه می‌گردد. تخم رازیانه خواص زیادی داشته و در کل ویژگی جذاب ضد التهابی را دارد که برای مقابله با بیماری‌هایی مانند آرتریت فوق العاده است. رازیانه همچنین قادر است در کنار افزایش اشتها به بهبود سلامتی نیز کمک کند. بنابراین جهت بالا بردن وزن می‌توانید از رازیانه یا دیگر ادویه‌ها و گیاهان استفاده کنید. در ضمن رازیانه منبع غنی از کلسیم است و می‌تواند بخشی از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین نماید.

دارچین برای افزایش اشتها

افزایش اشتها با چند اشتها آور طبیعی

همان‌‌طور که گفتیم افزایش وزن با ادویه به شکل اصولی امکان پذیر است. در این جا چند ماده غذایی که با مصرف اعتدالی آنها می‌توانید افزایش اشتها و افزایش وزن را شاهد باشید، در کنار مصرف ادویه اشتها آور معرفی می‌کنیم.

۱− دمنوش شیرین بیان

دمنوش شیرین بیان یک اشتها آور طبیعی بوده که بهتر است پیش از سه وعده غذایی آن را بنوشید. برای تهیه دمنوش شیرین بیان کافیست یک قاشق از پودر شیرین بیان را با یک لیوان آب جوش دم کنید و پیش از غذا به عنوان یک اشتها آور طبیعی میل نمایید. البته فواید و ویژگی‌های مثبت شیرین بیان فقط به بهبود و افزایش اشتها منتهی نمی‌شود. بلکه شیرین بیان قادر است مشکلات متعدد گوارشی یا پوستی را برطرف کند و همچنین برای تضمین سلامت کبد مفید است.

۲− ترب

ترب یکی از برترین اشتها آورهاست که دارای ویتامین‌ها و خواص فوق العاده‌ای برای بدن است. برای مصرف این ماده کافیست آن را رنده کنید و همراه با مقداری نمک و روغن زیتون قبل از غذا میل نمایید. می‌توانید این مخلوط را درون سالاد پیش از غذا نیز سرو کنید. ترب در کنار مصرف انواع ادویه اشتها آور تاثیر بی‌نظیری دارد. 

۳− سیر اکسیر جوانی و اشتها آور طبیعی

یکی دیگر از گیاهان دارویی پر خاصیت و پرطرفدار سیر است که خواص و فواید آن بر کسی پوشیده نیست. سیر دارای آلیسین بوده که به پیشگیری و درمان بیماری هایی که منجر به کاهش وزن می‌شوند، کمک می‌نماید. به همین دلیل برای افزایش اشتها می توانید از سیر استفاده کنید.

ادویه سیر

نسخه طبیعی برای افزایش اشتها و افزایش وزن با ادویه

مواد لازم برای تهیه این نسخه شامل بابونه، به لیمو، زنجبیل و پونه است. برای تهیه نیز کافیست مقدار مساوی از این چهار ادویه و گیاه را با هم مخلوط کنید و یک قاشق از ترکیب را به یک لیوان آن جوش اضافه نمایید. این معجون را یک ساعت قبل از غذا مصرف کنید تا مشکل بی اشتهایی شما را حل کند.

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید برای افزایش وزن راه‌های زیادی مانند مصرف ادویه اشتها آور وجود دارند. اما افزیش وزن اصولی و درست باعث می‌شود در کنار تناسب اندام سلامتی و نشاط فرد به خطر نیافتد. به همین منظور در این مقاله ادویه های اشتها آور با به شما معرفی کردیم تا با گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود، تناسب اندام و وزن مطلوب را بدست آورید. برای خرید ادویه و انواع ادویه اشتها آور و خرید حبوبات می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

بریم به فروشگاه بانک طعم

بانک طعم 13 بهمن 1401


محبوب‌ترین محصـــولات

Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید